lysbryter Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Jeg har, som mange andre, opplevd at batteriet på Nokia-telefonen sitter løsere etter en stund. (Gjelder de modellene som har "utvendig" batteri, f.eks. 6210, som jeg har - ikke de med plastdeksel bak.) Det som er kjipt med at batteriet blir litt løst, er at telefonen oftere skrur seg av av seg selv. En kamerat av meg tipset meg om å legge en liten papirlapp mellom telefonen og batteriet - det hjalp! MEN: I går fikk jeg oppgradert firmwaren på telefonen min, og da jeg fikk den tilbake hadde servicefyren også fikset batteriet mitt - så nå sitter det. Jeg kommer til slutt fram til det jeg egentlig skulle spørre om... Hva gjorde han? Jeg har selv T6-trekker osv, så jeg antar at jeg kan utføre hva enn han servicefyren gjorde... Kan tenke meg at det på en eller annen måte er å "stramme" de messing-greiene som er i kontakt med batteriet... Noen som vet? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 De messing greiene kan strammes ja.. Bøye polene utover slik at de holder batteriet bedre på plass.. Jeg byttet mitt 6210 batteri med et 7210 batteri.. Dette batteriet satt faktisk bedre og var smalere enn det orginale 6210 batteriet.. brukte dette i 1.5 år jeg faktisk Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 26. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2003 Hvordan gjør man det da? Bruker tang og trekker litt i messing-greiene? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Ja skulle funke bra det.. men ikke overdriv Lenke til kommentar
Malice Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Tror ikke det er så lurt å bruke tang.Hvis du går til et Nokia verksted vil de sett på noe som heter "battery pads" eller noe slikt,som gjør at det sitter mye bedre. Lenke til kommentar
Nicolas9 Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Hvordan gjør man det da? Bruker tang og trekker litt i messing-greiene? Ville heller brukt en mini-skrutrekker av den flate sukkerbit-typen til å vippe dem ut med. Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Jeg dyttet litt avispapir mellom batteriet og telefonen, og vips så satt batteriet fast! (Dette fungerer selvfølgelig bare på telefoner som ikke har deksel på batteriet; Nokia 6110, 7110 o.l.) EDIT: Og dette er jo selvfølgelig foreslått før... :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå