Gå til innhold

Kur mot løst batteri på Nokia

Anbefalte innlegg

Jeg har, som mange andre, opplevd at batteriet på Nokia-telefonen sitter løsere etter en stund. (Gjelder de modellene som har "utvendig" batteri, f.eks. 6210, som jeg har - ikke de med plastdeksel bak.)

Det som er kjipt med at batteriet blir litt løst, er at telefonen oftere skrur seg av av seg selv. En kamerat av meg tipset meg om å legge en liten papirlapp mellom telefonen og batteriet - det hjalp!

MEN: I går fikk jeg oppgradert firmwaren på telefonen min, og da jeg fikk den tilbake hadde servicefyren også fikset batteriet mitt - så nå sitter det.

Jeg kommer til slutt fram til det jeg egentlig skulle spørre om... ;)

Hva gjorde han? Jeg har selv T6-trekker osv, så jeg antar at jeg kan utføre hva enn han servicefyren gjorde... Kan tenke meg at det på en eller annen måte er å "stramme" de messing-greiene som er i kontakt med batteriet... Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De messing greiene kan strammes ja.. Bøye polene utover slik at de holder batteriet bedre på plass.. Jeg byttet mitt 6210 batteri med et 7210 batteri.. Dette batteriet satt faktisk bedre og var smalere enn det orginale 6210 batteriet.. brukte dette i 1.5 år jeg faktisk

Lenke til kommentar

Jeg dyttet litt avispapir mellom batteriet og telefonen, og vips så satt batteriet fast! :D

(Dette fungerer selvfølgelig bare på telefoner som ikke har deksel på batteriet; Nokia 6110, 7110 o.l.)

EDIT: Og dette er jo selvfølgelig foreslått før... :oops:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...