Gå til innhold

Sprekker i duron 1,3 ???

jangaare

Anbefalte innlegg

Har fått en merkelig avskalling i kantene av metallet på cpu. Skjedde etter montering av kjøleribbe/vifte. Hadde dårlig kjøling først.Virket ikke etterpå. Er dette et kjent problem? Hva skjedde? Helt ny prosessor. Føler meg litt rådvill..... får jeg reklamasjon på dette?

JG :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette skjer når du monterer kjøler eller flytter HARDT på pcn. har sjedd samma på xp cpun min......jeg vet ikke om det er så sunt for cpu jeg misstenker at temp har gått opp litt.men jeg er ikke helt sikker men jeg tror det har noe med saken å gjøre... i allefall nå drar jeg av kjøleren når jeg flytter på kassa

Lenke til kommentar

hmmm, dette er litt merkelig, akkurat det samme har skjedd med min Duron 1,3 GHz, jeg monterte kjleribba NORMALT, ingenting funker, jeg tar av kjøleribba (også normalt) og ser denne huge sprekken (relativt) på kanten, siden av kjerna (DIE)

Dette irritrerer....

Lenke til kommentar

Tror ikke dere er de første som erfarer dette nei, hehe.... [søk på forumet her, feks..] :D:p

Noe av det viktigste når en setter på kjøler på socket A prosessorer, er å holde kjøleren vinkelrett inntil prosessorens kjerne HELE tiden mens man fikler med festeanordningen. Har selv bygget en god del socket A maskiner, og aldri ødelagt en eneste kjerne.

En god investering er å kjøpe en cpu sjims fra feks. microplex http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp :yes:

Lenke til kommentar

Ehm, nei dette går ikke utover kjølerens evne, men tvert om!

Tempraturen senkes vanligvis med en 2-3 grader, + at man får efektiv sikring.

Hmmm, jaja, men jeg setter vanligvis ikke kjøleren skjevt på, så dette har mest noe med at Duron 1,3 Ghz prosessorene er ekstra kjøre, det nå det hva jeg tror.... :-?

Lenke til kommentar

?

på vilket grunnlag sier du d?

når ytterkantene på cpu sprekker blir det mindre areal av kjernen som er borti kjølerem...... og hva mener du med effektiv sikring

:roll:

Lenke til kommentar

?

på vilket grunnlag sier du d?

når ytterkantene på cpu sprekker blir det mindre areal av kjernen som er borti kjølerem...... og hva mener du med effektiv sikring

:roll:

hva tror du han mener?

effektiv sikring --> mot å knuse kjerna :p

Lenke til kommentar
oi skitt jeg har vært litt på jorde på denne posten.....som straff skal jeg sette fyr på meg selv :woot:

hehe, dynk deg i bensin, trø ei bensintrekt fille ned i halsen og tenn på :lol: *

*childrens; do not try this at home! At least ask your parents first! :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...