Gå til innhold

Brukervennlig, stødig digitalkamera: 1300-1800.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal ha et nytt digitalkamera til familien.

Det går for det meste i familiebilder o.l, og det er ikke stort krav for bildekvalitet, så lenge det slår/er på nivå med nye og gode kameramobiler.

Det skal koste en plass mellom 1300 og 1800, men om det er verd det kan jeg godt strekke meg til rundt 2000. Det skal tåle en skvett vann, og gjerne et par dunker, men noe "vanntett ned til 20m" er absolutt ikke nødvendig. Det skal være brukervennlig og enkelt, ettersom det er min mor og far som hovedsakelig skal bruke kamera'et.

Vet ikke hvordan det er med minnekort og typer for tiden, men SD\CF er en fordel siden vi har kort i god størrelse allerede. Men vis det er helt ubrukelig og urgammelt, så koster det jammen meg ikke mange kronene for et gigabyte kort heller.

Trenger absolutt ingen duppedingser og automatisk stemmegjenkjennerstabilisatorkatalysator, men blitz og skjerm er et must.

Håper det var nok informasjon.

MVH Torstein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BUMPASOUR!

Er det virkelig så laber innsats på kamera-delen av forumet? :hmm:

Bare på kompaktkamera-delen ;)

Fra spøk til revolver: Det meste er bedre enn en mobiltelefon. Tre modeller som du bør se på er Canon IXUS 70/75, Fuji f40fd og Samsung NV8.

En tommelfinger regel er å holde seg unna kameraer med for mange piksler da de yter dårligere når det er dårlig lys.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...