Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mest krefter - Rundt 350k - Nyere enn 2002

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tulleliste...? Uansett... Må nok en Rustad til for å kjøre så fort med en SRT-10 på ACR. Den har jo ikke akkurat moderne hjuloppheng, eller hva?

Det er nok litt optimistisk å tro at ola nordman kan sette seg bak rattet i hvilken som helst av de bilene der og kjøre like gode tider.. Enten det er evo8, t-sport eller srt-10

Lenke til kommentar
Personlig kan jeg ikke se hva som er galt med forhjulsdrift så sant det er en moderat mengde krefter (under ca 250hk).

Kan foruten garantere deg at GP-en i fremtiden blir et samlerobjekt.

Smaks-sak egentlig, men jeg er nå av den oppfatningen at styring og fremdrift skal være på forskjellig hjulpar. På vinteren er det jo selvsagt et pluss, men også om sommeren forbedrer det kjørefølelsen merkbart i mine øyne. 170hk på Cooper S var for mye for forhjulene å hanskes med syntes jeg, hvertfall på ikke-ideelt føre.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte akkurat bil i dette segmentet selv, satt av 50k mindre enn deg. Og havnet på en Porsche Boxster.

Grunnen til dette var at jeg ikke trenger mer enn 2 seter. Det er god bagasjeplass i den. Forsikringen var billig (9600 i året 50% bonus bosatt i Oslo)

Den har ikke tak. Det er en Porsche. Kjøreegenskapene er sinnsyke. Lyden er helt hærlig. De er visstnok driftsikre. De holder seg godt i verdi.

Gå for en norsk bil, med M030 Sportsunderstell, de vanlige er for myke. Forresten med 350k hadde jeg vel prøvd å prute litt på en Boxster S.

Til dere som sier FWD er ok. Prøv en runde på bane med FWD, prøv så en runde med RWD. Uavhengig av hva som var raskest, hva var mest morsomt ? Med mindre du er hardbarka semi-pro racer, så er det adrenalin som teller, ikke rundetider.

Når man er interessert i bil, så er det en god investering å kjøpe en bil man liker. Følelsen jeg får hver gang jeg går ned i garasjen og kikker på MIN Porsche, det er min, jeg kan bruke den så mye jeg vil, jeg har min egen Porsche som er bare m.. (ja du skjønner tegninga :) kan ikke måles i penger. Hver gang man skal noe hverdagslig så gleder man seg, og turen hjem fra jobb blir lenger fordi man velger å kjøre en omvei. Hvis livskvaliteten din blir høyere av å spare, ja så spar penger. Det er ikke den som har mest penger når man dør som vinner, det er den som har hatt det mest gøy!

For å si det som Glen Rodney Skog sa "50% av bruttolønn ska gå til bil"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...