Emerica Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Noen som vet hvor langt en sentral utbyggd for adsl osv... rekker ? Bor ca.3-4 km fra hovudsentralen der jeg bor, men adsl er ikke tilgjenglig hos meg Lenke til kommentar
thorel Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Det varierer fra hvilken teknologi det er snakk om, søk på forumet du, har leste det mange ganger... Dessuten kan du bo vegg-i-vegg med sentralen uten å kunne få DSL. Det spørs hvordan kabelen er lagt ut, det "eineste" som teller, er hvor mange meter kablene går, ikke luft-linje til sentralen.... (huff, blei litt dårlig forklart det der ja, men men) Lenke til kommentar
Emerica Skrevet 26. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2003 takk, skjønner Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Noen som vet hvor langt en sentral utbyggd for adsl osv... rekker ?Bor ca.3-4 km fra hovudsentralen der jeg bor, men adsl er ikke tilgjenglig hos meg Med Telenor networks sin ADSL ligger grensa på ca 4km kabel-lengde noe over hvis det er skikkelig bra kabel og langt under er den dårlig. Hvor lang er linja di? Lenke til kommentar
fondus Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Noen som vet hvor langt en sentral utbyggd for adsl osv... rekker ?Bor ca.3-4 km fra hovudsentralen der jeg bor, men adsl er ikke tilgjenglig hos meg Med Telenor networks sin ADSL ligger grensa på ca 4km kabel-lengde noe over hvis det er skikkelig bra kabel og langt under er den dårlig. Hvor lang er linja di? Må bare kommentere litt her. Jeg har ADSL fra Telenor, telefonledningene (ja, har fortsatt ledninger oppi lufta på deler av strekningen) er opptill 60år gamle, i tillegg er telefonsystemet her i huset noen titalls år gammelt. Min linjelengde er 4450meter. I tillegg har jeg omtrent 70meter fra punktet der de hadde utgangspunktet for linjelengdemålingen. Altså, ADSL går langt utover 4km. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg har ADSL fra Telenor, telefonledningene (ja, har fortsatt ledninger oppi lufta på deler av strekningen) er opptill 60år gamle, i tillegg er telefonsystemet her i huset noen titalls år gammelt. Min linjelengde er 4450meter. I tillegg har jeg omtrent 70meter fra punktet der de hadde utgangspunktet for linjelengdemålingen. Altså, ADSL går langt utover 4km. Alder har ingenting med det og gjøre, hadde linja di vært 0.4mm kabel så hadde du neppe hatt noen ADSL. Om det er jord eller luftspenn er også knekkene likegyldig. Hvis det er 0.6mm kabel kan man gå mye lenger enn med tynnere kabel i følge teknikerne. Men har man 4km+ så er det bare flaksen som gjør at man kan få. Lenke til kommentar
mascot Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg har hørt om noen som har fått 1Mbps Catch på over 6km linje. Saken er bare å velge en leverandør som er litt rund i kantene Men som sagt, kabeldiameter har mye å si. Noen har 0.9 kabel, og da når det virkelig langt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå