Gå til innhold

Corsair-killer: TwinMOS PC3700 DDR!

Anbefalte innlegg

Vel nå er faktisk mitt NF7-S dødt? Jeg satte inn alt, startet, gikk inn i BIOS, save/exit, maskinen startet ikke. Bytta fra SATA til vanlig ATA, byttet ramslot. Startet. laga bootdisk på denne maskina, satte den inn, maskina gikk til Starting Windows 98..., så slo maskina seg av. Etter 40 sekunder startet den plutselig av seg selv igjen, før den døde. Nå skjer det ingenting uansett hva jeg gjør. Har prøvd å montere sakene utenfor kabinettet, hjelper ikke. Har prøvd annet skjermkort,ram,hdd,PSU og CPU. Hjelper ikke. Tror BIOS er død gitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde akkurat samme problem på mitt NF7-S med TwinX brikker - det var helt dødt uansett hva jeg gjorde. Løsningen ble å "resette" maskina med en annen (dårligere) RAM-brikke, før jeg satte inn TwinX-brikkene igjen.

Det samme skjedde forøvrig med et EPoX-kort, uten at jeg hadde endret noen innstillinger, med samme løsning. Begge kortene er testet ok med 200MHz FSB og 2-2-2-5 på RAMen, så det er ikke det som er problemet.

Lenke til kommentar

Jag tror att han på amdforumet inte riktigt vet vad han sysslar med.....2.14 vdd? Yeah, right! Førmodligen vcore. Jag kan dæremot sæga att NF7-s mår mycket bættre av bara en sticka i slot 1, jag kunde "bencha" i 3d med 10 mer fsb, nu 215 vid 4,3,3,2 och 3/3 ratio. Jag tror att det ær chipsetet som inte riktigt pallar med faktist. Mer vdd volt behøvs, helt klart.

Lenke til kommentar
Jag tror att det ær chipsetet som inte riktigt pallar med faktist. Mer vdd volt behøvs, helt klart.

Både NB och SB blir väldigt varma på Abit NF7-S prova att förbättra kylningen så kan du troligtvis klocka högre Jag kommer upp till fsb228 Datorn är väl inte Prime-stabil direkt men både Super PI och 3dmark går igenom

Lenke til kommentar
Vel nå er faktisk mitt NF7-S dødt? Jeg satte inn alt, startet, gikk inn i BIOS, save/exit, maskinen startet ikke. Bytta fra SATA til vanlig ATA, byttet ramslot. Startet. laga bootdisk på denne maskina, satte den inn, maskina gikk til Starting Windows 98..., så slo maskina seg av. Etter 40 sekunder startet den plutselig av seg selv igjen, før den døde. Nå skjer det ingenting uansett hva jeg gjør. Har prøvd å montere sakene utenfor kabinettet, hjelper ikke. Har prøvd annet skjermkort,ram,hdd,PSU og CPU. Hjelper ikke. Tror BIOS er død gitt.

Uff da. Prøvd en 200Mhz Bus prosessor? Duron eller noe?

Jeg har NF7-S på vei i posten nå, kommer vel på mandag eller tirsdag.

Men for all del ikke ta Save And Exit. Det er det mange som har hatt problemer med.

Lenke til kommentar

Jag ska lägga in vattenkylningen snart, då kanske det blir bättre. Arne, kör du i dual slot 2 och 3 i den hastigheten? Kan man få en Sandra screenie så man vet vad som väntar :p ?

EDIT* Typiskt, 205 i dual och 3,3,3,2 går fint, men ger samma bandbredd som 215 3,3,3,2 singel :/ Jag har testad båda stickorna i slot 1 och båda gör 215, inte mer och jag har 2.9V på dom. Skulle ha köpt en 512 i stället....Nåväl, jag fick dom gratis :)

Lenke til kommentar
Jag ska lägga in vattenkylningen snart, då kanske det blir bättre. Arne, kör du i dual slot 2 och 3 i den hastigheten? Kan man få en Sandra screenie så man vet vad som väntar :p ?

EDIT* Typiskt, 205 i dual och 3,3,3,2 går fint, men ger samma bandbredd som 215 3,3,3,2 singel :/ Jag har testad båda stickorna i slot 1 och båda gör 215, inte mer och jag har 2.9V på dom. Skulle ha köpt en 512 i stället....Nåväl, jag fick dom gratis :)

Gratis? Ja.. hva klager du på da! :smile:

Lenke til kommentar
ITS ALIIIIIVE!

Trengte bare litt mer volt på CPU, AGP og VDIMM. Jaja, sånn kan det gå! For en gangs skyld har jeg også flaks :)

Fint å høre at det gikk bra, var redd en liten tid der... NF7-S kommer tross alt i posten på mandag.

Jeg bestillte bare PC3200 jeg da, siden prisen på PC3700 gikk opp og at jeg måtte kjøpte XP2100 istedet for XP1700.

Hvor høyt kommer du med rammen din?

Lenke til kommentar

Jag kör minnena i 1 och 3 på Abitkortet Jag har inte tagit nån Sandra screenie i fsb228 eftersom jag tycker 228 är ganska lågt Men jag kan tänka mej runt 3500/xxxx Här har du i alla fall fsb243 med Epox 8RDA+ http://stormaz.servebeer.com/~upload/3708%203426.GIF

Lenke til kommentar

Jag kör minnena i 1 och 3 på Abitkortet Jag har inte tagit nån Sandra screenie i fsb228 eftersom jag tycker 228 är ganska lågt Men jag kan tänka mej runt 3500/xxxx Här har du i alla fall fsb243 med Epox 8RDA+http://stormaz.servebeer.com/~upload/3708%203426.GIF

Ok, så du kör inte i dual ddr då. Mitt kort klarar bara av 205 i dual och 215 i single tyvärr, och dom ger i princip samma bandbredd. VDD voltmod är nog ett måste.

Lenke til kommentar

Jag kör minnena i 1 och 3 på Abitkortet Jag har inte tagit nån Sandra screenie i fsb228 eftersom jag tycker 228 är ganska lågt Men jag kan tänka mej runt 3500/xxxx Här har du i alla fall fsb243 med Epox 8RDA+http://stormaz.servebeer.com/~upload/3708%203426.GIF

Ok, så du kör inte i dual ddr då. Mitt kort klarar bara av 205 i dual och 215 i single tyvärr, och dom ger i princip samma bandbredd. VDD voltmod är nog ett måste.

Som jag förstått så ska 1-3 eller 2-3 vara dual ddr När jag körde fsb228 med Abitkortet körde jag endast 1 minne

Lenke til kommentar

Kjører 200Mhz jeg nå.. har ikke planer om å over det enda.

rammen kjører 2-2-2-5(får se om det blir bedere etterhvert.)

Har ikke endret annet en AGP(1,6) og Vcore(1,8) volt.

Kjører XP2100+ min på [email protected] idler på 47 grader.(så lenge det er under 60 så er det greit for meg.

Skal teste hvor langt CPU går på default volt, siden jeg stilte den opp til 1.8 med en gang.

Hverken Southbridge eller mosfetene blir kritisk varme. Kan holde på de.

Får hittil 7043 poeng i 3Dmark01 med GF2Ultra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...