Gå til innhold

Corsair-killer: TwinMOS PC3700 DDR!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Komplett har flytta datoen til 21. mars :(

Nå stoler jeg på at PCUtstyr, Mamoz eller Flexi Data får dem imorgen. Support Datahjelp skal ha dem 10 mars.

BTW, PCUtstyr har HORRIBEL frakt! 58+121kr! Det var to rambrikker og en CPU, ca 100 gram :o

Lenke til kommentar
Komplett har flytta datoen til 21. mars :(

Nå stoler jeg på at PCUtstyr, Mamoz eller Flexi Data får dem imorgen. Support Datahjelp skal ha dem 10 mars.  

BTW, PCUtstyr har HORRIBEL frakt! 58+121kr! Det var to rambrikker og en CPU, ca 100 gram  :o

Ikke regn med at PCutsyr har noen annen dato enn komplett. Hvis du ser på ant. stk de har inne på lager, så er den nesten identisk til komplett. Altså skulle tro de brukte samme lager.

Lenke til kommentar

De bruker samme leverandør, nemlig Norek. Det gjør også Flexi-Data. Tror faktisk det er ganske mange som bruker Norek... De er offisiell Abit-importør også. Hadde bare tenkt å bestille hos PCUtstyr i nødstilfelle uansett :)

Spent på morgendagen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hej Duran,

Jag ser att du har lyckats med din twinmos 3200 ganska bra, inte jag tyværr. Jag køpte en 512 med winbond før ett tag sen, och den gillar inte 1T øver huvud taget på mitt KX7R. Vilket kort har du? Nu sitter jag i och før sig med andra eller 3:e bioset, så det kan ju vara en orsak, men mitt Mushkin 3200 som också har winbond 5ns klarar fullt øs upp till øver 200 på 1T, men det minnet har a-data pcb. Trodde inte att det skulle vara en sån stor skillnad, men tydligen så ær det det. Till och med mitt gamla hederliga samsung 2700 spøar denna bricka med twinmos med hæstlængder. Jag ska køpa nya minnen vilken dag som helst så det blir nog Twinmos 3700 trots allt, men du kan væl skriva om hur dom funkar?

MVH

Marcus

Lenke til kommentar

tja mackanz

Fra icronticforums? Syns å huske å ha sett deg der

Jeg brukte ett KD7-E og en 256mb brikke med Winbond 5ns. Kjørte 205mhz cas2-2-2-6-2CMD-1T døgnet rundt. Jeg får min TwinMOS PC3700 imorgen eller torsdag, skal melde ifra hvordan den funker :)

DuraN

Lenke til kommentar
tja mackanz

Jeg brukte ett KD7-E og en 256mb brikke med Winbond 5ns. Kjørte 205mhz cas2-2-2-6-2CMD-1T døgnet rundt. Jeg får min TwinMOS PC3700 imorgen eller torsdag, skal melde ifra hvordan den funker :)

DuraN

Får du NF7-S sammen med rammen? Kunne du testet hvor bra det fungere? Robin B hadde noen kompabilitetsproblemer med sitt Epox kort.

Lenke til kommentar
tja mackanz

DuraN

Får du NF7-S sammen med rammen? Kunne du testet hvor bra det fungere? Robin B hadde noen kompabilitetsproblemer med sitt Epox kort.

Det är flera som haft problem med TwinMos PC3700

Lenke til kommentar
tja mackanz

DuraN

Det är flera som haft problem med TwinMos PC3700

Vil du si a rammen er dårlig? Fordi hvis den er det så er jeg på vei til å avbestille PC3700'en min... Selv om det hadde vært kjekt om PC3700 fungerte bra...

Lenke til kommentar

Jag sprang o køpte 2 st twinmos 3700 och NF7-s och æn så længe e det bara dynga. Nu ær det ett helt nytt chipset før mig, men inte ens fail-safe settings eller optimized ær stabilt øver huvud taget. Jag har ingen aning om minnesinstællningarna, men jag har precis lagt i ny bios 16. Jag kan sæga en sak, den korta tid jag hade windows fungerande så hade jag diskarna i raid 0 på silikon portarna, och huvva vad snabba dom e!.

Problemet ær att jag får bsod titt som tætt och jag har provat disken på chipset-portarna med samma resultat. Japp, från Icrontic, men jag har precis flyttat till Norge.

/Marcus

Lenke til kommentar

205 fsb i dual i timings 4,3,3,2 är vad dom orkar med hittils. Men, det spelar ingen roll i fall jag går ner i timingen, det går inte högre stabilt. Därför så anar jag att det kan vara chipsetvolten som kan vara för låg.

Några tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...