Kenny Bones Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Hei, jeg kjøpte for en knapp uke siden en TV fra Philips. En 37PFL3312 som har en sinnsykt irriterende feature som mange kaller "Backlight dimming". Noe som betyr at den automatisk justerer baklyset utfra hvor mye lyse og/eller mørke partier det er på selve bildet. Menge andre produsenter gir mulighet for å slå av dette i hovedmenyen, men Philips har ikke noe sånt. Ihvertfall ikke på denne TVen her. Og ja, jeg har sjekket alt som kan sjekkes i menyen og ingenting har noe med dette å gjøre. Dynamisk kontrast er det noe som heter, men denne innstillinger ser ut til å bare endre sortnivået litt. Det endrer ikke det faktum at baklyset endrer seg. Jeg vet også at det finnes en servicemeny på Tvene. Jeg har greid å komme meg inn der, men har ikke turt å endre på noe som helst siden alle verdiene står som bites og bytes. Og med ingen forklaring på hva som faktisk er hva. Dessuten mister jeg helt sikkert garanti eller noe sånt dersom jeg faktisk justerer noe som helst der. Men etter å ha sendt en e-post til kundeservice til Philips fikk jeg beskjed om å ta kontakt med autorisert reparatør. Med andre ord, InfoCare (trondheim). Men da må jeg jo betale for det vel? Altså, skal TVen være sånn? Jeg skjønner virkelig ikke hva poenget i hele tatt er med disse greiene. Lenke til kommentar
Foxtrot-1 Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Om den er kjøpt i en butikk (f.eks. elkjøp, expert, komplett, o.l.) ville jeg først henvendt meg til dem, da dette ofte kan være lettere med tanke på omlevering. Det er naturlig å legge forbrukerkjøpsloven til grunn i denne sammenhengen, se fkjl.§ 1. Videre kan det sies at varen har en mangel etter §§ 15 og 16, og forbruker har da visse krav. Man kan da enten etter §26 velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30, kreve prisavslag etter § 31, eller kreve heving etter § 32. Om du skal reklamere må dette også skje innen rimelig tid, se § 27. Det mest naturlige her må vel være å kreve retting eller omlevering, som vil være det mest gunstige for både forbruker og selger. Endret 26. mars 2008 av Foxtrot-1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå