McMadhouse75 Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Det var i tiden da jeg sto komfirmasjon. Mamma og Pappa skulle kjøpe meg min første datamaskin. På den tiden var det to maskiner som var aktuelle : Atari og Amiga . Valget endte på Amiga, men den andre "leiren" mente at deres maskin ,Atari, var best. Hva synes dere? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Amiga var jo godgreier da Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Amiga var det beste valget pga spill, det var det vel til litt utpå 90-tallet. Lenke til kommentar
tundra Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg syntes absolutt amiga var best! Knallbra spill og greier.. Kanskje det er noen der ute som har en brukbar amiga med ørtn spill å selge meg billig? Lenke til kommentar
marSwin Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Har en Amiga 500 stående på rommet mitt, men ikke faen om jeg selger den Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Det var i tiden da jeg sto komfirmasjon. Mamma og Pappa skulle kjøpe meg min første datamaskin. På den tiden var det to maskiner som var aktuelle : Atari og Amiga . Valget endte på Amiga, men den andre "leiren" mente at deres maskin ,Atari, var best. Hva synes dere? Amiga var bedre enn Atari, bare atari-fanboys som mente noe annet. AtW Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Amiga var kongen i sin tid........ah, det var tider det...... -ull-2k- Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Amiga var nok hardwaremessig litt bedre enn Atari'en, men av en eller annen grunn hadde Atari ST fått rykte på seg for å være den beste maskinen til å lage musikk med. I virkeligheten var det ikke noen forskjell mellom de to makinenes "musikalske egenskaper". Omtrent det samme ser vi idag merkelig nok: Mac er forbikjørt av PC på alle nivå, men likevel er det veldig mange som tror og påstår at Mac'en er en overlegen maskin når det gjelder grafisk behandling.... Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Snakker om de, var det ikke Amiga som skulle komme med en ny maskin eller.no a? Hva skjer på den fronten? Noen som vet? Lenke til kommentar
fluke2k Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg synes nå at Amiga hadde den beste hardwaren ja.. Definitivt best på software vaffal;) Atari var ingen dårlig maskin og den hadde bedre lyd kretser enn amiga, men det var alt. Chipset'et i amiga med 'agnus' i spissen var jo bare knall:p Atari ble nok mere brukt i henhold til musikk o.l. pga. den nevnte bedre lydchip (den hadde MIDI som standard) ahh.. det var tider dere!! Hadde en A500 med Action Replay III husker jeg, før jeg kjøpte en A1200 etter konfirmasjonen (som faktisk funker en dag i dag) Last ned WinUAE og en assembler (ASMOne feks.) og skriv inn følgende kode og opplev RETRO effekten;) init: moveq #0,d0 loop: bsr.s waitsync move.w d0,$dff0180 add.w #1,d0 btst.b #7,$bfe001 bne.s loop rts waitsync: cmp.w #$ff,$dff006 bne.s waitsync rts ...lenge siden gitt;) hehe Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 amiga er best, setlers en var jo konge, satt med en kompis og hadde vær vår mus, og jeg ble alltid banka siden jeg spilte hos han Lenke til kommentar
mandela Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 atari st + rick dangerous 2 amiga + soundtracker / noisetracker husker også at Paradox var aktive på amiga-fronten Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Atari var ingen dårlig maskin og den hadde bedre lyd kretser enn amiga... (den hadde MIDI som standard) Ikke helt riktig, lydkretsene til Atari ST var spinkle greier. Derimot var MIDI-porter/kontroller standard og maskinen fikk derfor raskt en fot innenfor musikkbransjen. Utover dette var Amigaen totalt overlegen. Den hadde, i motsetning til AtariST, flere spesialdesignede kretser. Atari ST ble satt sammen i hui og hast av Atari da de faktisk tapte drakampen om Amigahardwaren til Commodore. Synes også det er verdt å nevne Workbench (OS'et) det første flerfargede gui, med multitasking, allerede i 1985(?). Altså 10 år før MS kunne skryte av det samme... (Riktignok var nok ikke Amigaens multitasking like avansert som i dagens OS'er). Lenke til kommentar
ThoooR Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 pleide å spille "Lost dutchman mine" hos en kompis, på Amiga 500, Kongespill!! ingen over eller ved siden... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Snakker om de, var det ikke Amiga som skulle komme med en ny maskin eller.no a? Hva skjer på den fronten? Noen som vet? www.amiga.com http://www.amiga.com/corporate/110202-eyetech.shtml AmigaOne-XL G4 7451@800MHz er vel raskeste Amiga'n man får nå. http://os.amiga.com/os4/OS4GUIPre.php <-- Amiga OS 4 Lenke til kommentar
fluke2k Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Nå er jo ikke dette den gode gamle amigaen lenger da... Det eneste man kan kjenne den igjen på er jo OS'et Ellers er det nærmest en mac+pc hybrid. Ikke en skit igjen av custom chipset o.l. /me misses the old days!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå