Gå til innhold

AMD vs nVIDIA 2008

Anbefalte innlegg

nVIDIA skal etter sigende snart komme ut med et GTX-kort basert på G92 som er klokket marginalt høyere enn GX2-kortene (dvs. én av GPU-ene). Men hva etter dette? R700 skal jo også komme i år, og vi har ikke hørt noe om neste gen (som faktisk er neste gen) fra nVIDIA, har vi?

Er det noe nytt jeg har misset, eller jeg ikke den eneste som syntes mangelen på informasjon er litt sær.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nVIDIA skal etter sigende snart komme ut med et GTX-kort basert på G92 som er klokket marginalt høyere enn GX2-kortene (dvs. én av GPU-ene). Men hva etter dette? R700 skal jo også komme i år, og vi har ikke hørt noe om neste gen (som faktisk er neste gen) fra nVIDIA, har vi?

Er det noe nytt jeg har misset, eller jeg ikke den eneste som syntes mangelen på informasjon er litt sær.

9800GTX er en erstatter til 8800GTX, til mellom 2000 og 2500 kroner med mulighet til å bruke Hybrid SLI og Trippel SLI.

nVIDIA sin high-end brikke kommer etter planen til sommeren, den har kodenavn GT200 for øyeblikket, den blir også referert til som G100. Som du sier så er det ikke spesielt med detaljer ute om denne brikken, det er også nVIDIA sin policy. Tror ikke vi kommer til å se troverdige lekkasjer før ca. 1 måned før lansering heller. Den kommer selvsagt til å ha en helt annen pris enn 9800GTX, og et helt annet navn (ikke noe GeForce 9xxx)

Tror allerede det er en spekulasjonstråd om nVIDIA sine nye kort her...

Lenke til kommentar

Det er jo rart at Nvidia velger å lage 9 serien som bare kommer til å vare i et halvt år før neste genrasjon kommer igjen!

Og det blir også spennede og se hva de kommer til å kalle den nye genrasjonen. tviler på at de gidder å ha 10800 osv, så de begynenr vel på 1800 isteden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...