Gjest Drøm Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Hei. Jeg vet at det er mange som sliter med dette problemet, men jeg kan bare ikke stenge det inne lenger. Jeg er utrolig lei av skolen. Eller alt generelt. Jeg innser at dette ikke er det jeg vil gjøre! Men ikke misforstå meg, både linja og skolen er fin. Jeg bare klarer ikke takle hverdagen lenger. Er lei av absolutt alt. Selv de "morsomme" fagene. Noen ganger får jeg nesten panikk for å måtte gå på skolen. Å ikke være bra nok og alt det der. Jeg aner ikke hvorfor engang. Og det er ikke det at jeg blir mobbet heller. For miljøet på skolen er veldig bra. Når jeg fikk påskeferie innså jeg hvor glad jeg var for å slippe skolen. Ikke fordi jeg bare vil ha ferie dog. Kunne ha jobbet for den saks skyld. Bare jeg slipper å gjøre noe jeg ikke vil lenger. Ikke får jeg noen hjelp heller. Vil noen forstå at det faktisk er viktig? Jeg har sikkert en haug av problemer jeg må løse..og jeg stikker ikke under en stol at det kan ha noe med saken å gjøre. Håper på noen konstruktive svar og råd her. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Fiks 1 problem av gangen og gjør noe du ikke har gjort før. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Som JD_Scrubs nevnte, jobb med å løse problemene du har en av gangen. At du har gått lei alt er noe mange av oss opplever også fra tid til annen. Det du bør prøve er å koble mer av hvis du konstant er opptatt med skolearbeid osv. Prøv å generelt tenke mer positivt, ikke lenge igjen til sommerferie nå. Lenke til kommentar
WakeMe Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) -_- Endret 1. juni 2008 av WakeMe Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Går tredje året allmenn påbygning, og jeg er så lei at jeg rett og slett vurderer å droppe hel samfunns kone-barn-fin-bil greia og bare gjøre hva faen jeg vil... Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Mitt råd er å sette seg ned, for eksempel på en lesesal, et bibliotek, eller lignende, og komme seg gjennom sakene. Skaff en rutine hvor du er ekstremt effektiv med arbeidet, og så har du hele dagen til å deppe, slappe av, eller finne på ting. Jeg har nettopp hatt ferie i 1,5 måneder, og må komme meg inn i nevnte rytme. Det er ikke akkurat lett, nå sitter jeg her natta før en prøve/innlevering, og må sette i gang med skippertakjobbinga. Det er en liten bit selvdisiplin som trengs for å komme seg over kneika, og inn i rytmen, men etter et par uker er man "home free". Gleder meg allerede! Endret 28. mars 2008 av Quicko Lenke til kommentar
Noork Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Dette vil høres litt rart ut, og er garantert det du ikke vil høre Har selv hatt dette problemet mange ganger. For meg var løsningen å rett og slett gjøre lekser og lese bøkene jeg skulle til jeg forstod det jeg skulle. Det er ingen som liker å ikke mestre det de driver på med :/ Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Jeg jobber utrolig godt på kafé. Setter meg ved et bord, kjøper en kopp kaffe eller kanne, og jobber. Funker bra, vet ikke hvorfor, men tror det har noe med at jeg ikke kan kaste bort tiden på annet (internett, tv osv). En annen grunn kan jo være at jeg kjeder meg på lesesaler og andre stille steder (hjemme også), mens på kafé er det litt mer livlig; i allefall nok til at jeg ikke sovner, og ikke så mye at jeg blir distrahert. Endret 29. mars 2008 av KristofferB Lenke til kommentar
Gjest Drøm Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Dette vil høres litt rart ut, og er garantert det du ikke vil høre Har selv hatt dette problemet mange ganger. For meg var løsningen å rett og slett gjøre lekser og lese bøkene jeg skulle til jeg forstod det jeg skulle. Det er ingen som liker å ikke mestre det de driver på med :/ Men jeg forstår og mestrer det jeg driver på med =/. Får relativt gode karakterer. Det er bare ikke det saken står på. Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 du må ikke gi opp like før du er ferdig med hele skolen! Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Ser ut som problemet ditt er fremtidsutsiktene. Kanskje du ikke har noe spesielt du gleder deg til, eller kanskje du rett og slett ikke har klare ambisjoner og mål? Jeg var i akkurat samme posisjon for godt og vel et halvt år siden. Det var da jeg gikk inn på internett og leste rundt om militæret, for jeg har egentlig alltid hatt lyst inn der. Jeg leste om de forskjellige stedene man kunne gå under førstegangstjenesten, og ble mer og mer oppspilt på militæret. På sesjoner var jeg i ekstase og nå som jeg har fått innkalling der jeg vil (Jegerkompaniet) har jeg vert så utrolig glad og oppspilt at alt mitt gode humør går ut over skolen, trening og familie. Jeg er glad og fornøyd hele tiden, og det gir resultater! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå