Gå til innhold

tredje Verdensrig i min pc 8)

Anbefalte innlegg

pcen min virker normal... Men den bråker som fae*.. kan ikke en gang finne ut hvor lyden kommer fra.. jeg skjøner ikke meteren :o Dere skulle bare vist faen skulle tro d hva tredje verdenskrig..... wtf skal jeg gjøre??? hvordan minsker jeg lyden???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke tørr å åpne maskina har du liten sjangse om å finne ut hvor lyden kommer fra...du kan stikke hodet bak pc'en og høre på PSU vifta di, det kan være den...hvis ikke er det antakelig CPU vifta som bråker...hvilke CPU kjøler har du? Hvilke PSU har du? Har du kabinettvifter?

Lenke til kommentar

Ta for deg hver enkelt vifte, og stopp den midlertidig ved å stikke fingeren inn i den. Slik finner du fort ut hvilken vifte det er som bråker. Dette er forresten spennende og nervepirrende dersom du ikke aner hvor sterke vifter (og fingre) du har.. :)

Dersom det er en veldig høyfrekvent støy du hører, er det sannsynligvis harddisken(e) din(e) som er synderen. De er det verre å stoppe, men bl.a. www.microplex.no har greier som skal roe ned disker.

Lenke til kommentar
  Sitat

Dersom det er en veldig høyfrekvent støy du hører, er det sannsynligvis harddisken(e) din(e) som er synderen. De er det verre å stoppe, men bl.a. www.microplex.no har greier som skal roe ned disker.

eller grafikkort/chipset, siden disse har ganske små vifter som ofte kjører på høyt turtall.

Lenke til kommentar

hadde jo vært greit å høre litt mer om maskinen din ettersom du muligens har satt sammen noen deler som bråker mye.. hvis du ikje engang har åpnet kabinettet kan det jo hende at det bare er noen kabler/ledninger som har kobbet borti cpuvifta eller lignende

mvh

jens

Lenke til kommentar
  Sitat

Ta for deg hver enkelt vifte, og stopp den midlertidig ved å stikke fingeren inn i den. Slik finner du fort ut hvilken vifte det er som bråker. Dette er forresten spennende og nervepirrende dersom du ikke aner hvor sterke vifter (og fingre) du har.. :)

Amen! Det blir ikke et pent syn å stikke fingeren inn i en Alpha på 6-7000 rpm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg anbefaler deg på det sterkeste om å oppdatere bios og legge ved en fredserklæring samtidig..

hva med å f.eks gå i bios og sjekk innstillingene til viften, om den skal gå hele tiden eller om den skal stilles etter temp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
  Sitat

Prøvde en gang å teste vifta på en gammel golden orb på nesten denne måten, men eg var redd for fingrene mine og bukte et lite skrujern, fikk en fin spiong lyd når eg komm bort i vifto og så spruta det vifteblader gjennom lufta :)

Uh... Minner meg om en gang jeg var på LAN, og av ren interesse ville finne ut hvilken vei CPU-vifta blåste luften. Kjente foran, men sjangla et sekung, stakk fingeren i vifta og vips: TaiSol-viftebladene knakk og skrapte og hoppa i vei. Menmen. Teipa bare på noen kabinettvifter, så det gikk jo ok... Men er glad fingra tålte mer enn vifta.

Lenke til kommentar
  Sitat
prøv å stapp lilletåa inn i cpu vifta....

tro meg, det svir som F

Skal si deg hva som svir, jeg!

For ti år siden hadde jeg en slik bilbane som hadde strømførende skinner hvor bilene henta el-juicen (:)) sin fra. På trafoen stod det 9 eller 12 volt, 'Det er jo ikke så mye' tenkte jeg, jeg hadde jo 'smakt' på vanlige 9-volts batterier og funnet ut at det ikke var allverdens.

Så jeg bøyde meg ned til skinnen, satte tunga godt over begge skinnene, klemte inn håndkontrollen som styrte strømmen, og pissa i buksa :lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar

Vifta på skjermkortet mitt har tatt kveld, funker ende, men jeg skifter ikke før d sier pang (er bare et GF 4 MX 440, 6 mnd. gammelt, MØKKAKORT). Akkurat nå er den stille, men når den starter opp for fullt kan d kanskje minne om en form for krig (brrrrrrrrrrBRRRRRRRRiiiiiiiBRRRRRRRRRRRbrrrrrrr, ser dere for dere lyden???? :D ). Har demontert vifta og funnet ut at d er en kjempeslakk i den. Er ikke så mye annet å gjøre enn å kjøpe ny eller nytt kort. Blir vel d siste tenker jeg.

Prøvde også 12 V. på tunga, har noen spistnoe så surt at kjevemusklene låser seg? funka nesten sånn på meg, bare 5 ganger sterkere. Skjønner godt at du pissa på deg, får jo hele kroppen ut av ledd. :lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
  ThomasM skrev:
For ti år siden hadde jeg en slik bilbane som hadde strømførende skinner hvor bilene henta el-juicen () sin fra. På trafoen stod det 9 eller 12 volt, 'Det er jo ikke så mye' tenkte jeg, jeg hadde jo 'smakt' på vanlige 9-volts batterier og funnet ut at det ikke var allverdens.  

Så jeg bøyde meg ned til skinnen, satte tunga godt over begge skinnene, klemte inn håndkontrollen som styrte strømmen, og pissa i buksa

:lol::lol::lol::lol: er det mulig... Det er nesten som meg når jeg var 12 år å skulle pisse på strømgjerdet til bestemor. Søskenbarnet mitt sier han aldri har hørt en gutt hyle så høyt... :lol::lol::lol:

:woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...