Pantera Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Enkelt spørsmål...når bør man bytte batteriet i bilen? Hvor mange år varer et batteri? Pantera Lenke til kommentar
otis Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Når det er ødelagt. Alt i fra 3-15 år. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Det kommer helt ann på bilen, på tyske biler så varer generellt batteriene betraktelig kortere en på japanske, Sjefen har en 89mod Mercedes 300D som må ha nytt batteri hvert 3 år, pappa har en 96mod camry 2.2Xli som enda har orginalbatteriet (den greier enda å oppnå 1,27 i syrevekt på alle cellene etter 12år), jeg har selv en Toyota 4Runner som fikk byttet batteriene i 98 og de holder enda stand selv når det er 14blå på termometret (har ikke sjekket syrevekten på disse enda). Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Med Europulse kan ma forlenge levetiden betraktelig på de fleste batterier.. Jeg har selv meget gode erfaringer med bruken av den.. Les gjerne på "referanser" på siden deres.. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Du snakker ikke om el-biler, nå? Batteriet bytter du når det ikke lengre er i stand til å starte bilen din. Har det klart seg så langt, så holder det til neste vinter. Det er lettere å starte en bil om sommeren, og det er nesten slutt på kaldværet nå. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Det kommer helt ann på bilen, på tyske biler så varer generellt batteriene betraktelig kortere en på japanske, Sjefen har en 89mod Mercedes 300D som må ha nytt batteri hvert 3 år, pappa har en 96mod camry 2.2Xli som enda har orginalbatteriet (den greier enda å oppnå 1,27 i syrevekt på alle cellene etter 12år), jeg har selv en Toyota 4Runner som fikk byttet batteriene i 98 og de holder enda stand selv når det er 14blå på termometret(har ikke sjekket syrevekten på disse enda). Bilen min er en Mercedes, fra 2001, og jeg antar at batteriet er fra samme år. Satte batteriet til lading i går, så vi får se seinere på dagen. Blir vel uansett til å kjøpe et nytt snart. Er jo en fordel å bytte før det er helt ødelagt....kjipern å bli stående et eller et annet sted, fordi batteriet er helt dødt. Pantera Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Om batteriet står i en europeer eller japse er vel akkurat det samme når det gjelder levetid. Det som oftest dreper batterier er kulde og elde. Selv skifte tjeg ut batteriet mitt nå nylig. Det var utladet etter at bilen hadde stått en uke, og da skiftet jeg de like greit ut. Du kan prøve å lade det opp skikkelig, fungerer ikke det så kjøp deg et nytt. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Ladespenningen på japanske og tyske biler er ganske så forskjellige, tyske ligger på 13,5-14,2v mens de fleste japanske bilene har 14,7. Ladespenningen har mye å si for batteriets levetid, så hvilken bil batteriet står i betyr ganske så mye for hvordan batteriet eldes. Vist du ikke får mat nok i forhold til energiforbruket du har så ville ikke du heller vart noe særlig lenge, for å si det sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå