Gå til innhold

kameraovervåkningspakke til fjøs

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er på utkikk etter en overvåkningsløsning for fjøs, som kanskje stiller en del krav til spesifikasjoner på teknisk side.

Ser for meg en løsning der jeg kan få opp overvåkningsbilde på flere tv'er i både bolighus og driftsbygning i tillegg til at vi skal kunne legge ut en stream på eksisterende websider (www.ysteri.no).

Ønsker å kunne benytte eksisterende nettverksinfrastruktur til dette, så ser kanskje for meg en løsning med ipkamera?

Har et godt cisco-switchet nettverk med gigabit fiber mellom bygningene og en dell 2950server.

Det er nettpunkt ved hver tv slik at man kan f.eks. kjøre analogt signal via tp med konverterboks eller lignende.

I tillegg så jeg en annonse i enten bondebladet eller nationen for lenge siden som hadde "fjøs-ip-pakke med mulighet for å vise overvåkningsbilder mot en HTC smarthpone". Noe slikt hadde også vært kjekt.

Hva finnes det på markedet i dag som kan ordne løsning i rettning dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har vært med på å sette opp kamera i et fjøs. Vi brukte Axiscam 214 PTZ. Dette kameraet har en helt enorm zoom, og du kan ta en titt på øremerkingen til hvert dyr. En ekstra feature som hadde vært tøft å få til, var å sette opp kameraet på en løpekatt, også fjernstyrt fra kamera-web-siden.

Du skriver at du vil ha kameraet på TV-skjermer rundt omkring. Det er mulig, men da er du kanskje ikke så interessert i bevegelige kameraer. Du sparer en del penger på å droppe bevegeligheten.

Uansett har Axiscam-kameraene bra bildekvalitet.

Lenke til kommentar

hei, mange kamera har mulighet for å ftp bilder til server.

mao. kan du ha en side som viser siste bildet, samt denne siden kan også ha wap.side.tld..

Husker på lan for leeenge siden, der laget vi en webside med forskjellige cam sine bilder. Var enkel løsning som viste siste bildene fra webcams, samt refreshet siden hver 30 sek elns. bildene ble vel oppdatert hver 20 sek elns.. husker ikk ehelt, men var det konseptet i alle fall.

Lenke til kommentar

ok. Men inntrykket jeg har av axiscams er at de ikke er robuste eller gode nok til denne oppgaven. Bevegelighet har sålangt ikke vært noe tema, men skal nevne det for bonden sjøl. Har sett litt på DVR-løsninger. Noen som har erfaring med dette?

NB. Dette skal være skikkelig vare, og være DRIFTSSIKKERT. Alle tanker rundt webcamlignende løsninger kan droppes umiddelbart. Mulig jeg brude postet dette på hw-bedrift istedet.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...