OlavEH Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Vurderer å skaffe meg ny bærbar da den gamle er over 3 år gammel. Budsjettet er 11-12k og i den prisklassen er de fleste bærbare maskiner utstyrt med GeForce 8600GT skjermkort. Jeg skal bruke maskinen til endel spilling og tenkte å skaffe meg spill som World in Conflict og Crysis. Av det jeg har lest er skjermkortet tilstrekkelig til å kjøre disse spillene, dog ikke på de høyeste oppløsningene. Imidlertid har jeg sett at en ny lansering fra Nvidia er rett rundt hjørnet og spørsmålet mitt er derfor: Bør jeg vente noen månender på nye grafikkløsninger for bærbare maskiner fremfor å kjøpe nå? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Man kan alltid si det samme. Man bør vente på nyere teknologi, og nyere kort. Men er det ikke alltid slik? Hvis man alltid skal vente, vil man jo aldri få kjøpt noe Lenke til kommentar
OlavEH Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Du har et poeng, men hvis en ny skjermkortlansering kun er noen uker unna lønner det seg kanskje å vente. Jeg har lagt merke til at det er kommet flere gode kort for stasjonære som 9600GT, 9800GTX og 9800 GX2. Med tanke på pris/specs ser spesielt 9600 GT spennende ut, men vil det komme noe lignende på bærbar i løpet av de nærmeste par månedene? Lenke til kommentar
Nietsroht Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Samme med meg, skal også ha ny laptop, men lurer på når det kommer nye mobile gfx kort.... Er ikke i noe i lanseringguiden som jeg kan se Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 9500M GS har kommet, men yter dårligere enn dagens beste kort (8600M GT GDDR3, 8700M GT, Mobility Radeon HD 2600/HD 2600 XT, 8800M GTS/GTX). Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Etr det mulig å bytte skjermkort på bærbar? Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Multucom Kunshan M570? Vent evnt til den faller litt i pris og kjøp den så med 8800 GTX =) Endret 25. mars 2008 av roy_nor Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Etr det mulig å bytte skjermkort på bærbar? teknisk sett: ja i praksis: nei flere og flere bærbare får modulært skjermkort, det vil si at skjermkortet er plassert på ett eget kretskort i motsetning til tidligere da det var en del av hovedkortet (dette må ikke forveksles med integrerte kontra dedikerte skjermkort - dedikerte skjermkort sto vanligvis på hovedkortet tidligere). I praksis gir dette likevel ikke mulighet til å oppgradere skjermkortet, men det gjør det enklere å bytte ett defekt skjermkort mot ett nytt tilsvarende. Oppgradering er vanskelig/umulig fordi passende skjermkort ikke selges løst, og fordi det ikke finnes en modulær standard for kjøleløsningen på slike kort, slik at det er vanskelig å lage kort som passer maskiner fra ulike produsenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå