Gå til innhold

Ny Quadcore, hk, cpu og minne

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny pc i vår. Er rimelig fornøyd med den jeg sitter på, men en eldre 2kjerne amd og 2GB minne blir litt lite i vista. DDR1 minne er jo såpass dyrt at man kan likegodt kjøre på å kjøpe nytt.

Det som trengs er cpu hk og minne. Når det gjelder CPU multitasker jeg mye, spill som spilles er i windowed mode, og 2skjermsoppsett gjøre at man har mye oppe.

Planen er derfor en Intel Quad. Men hvilken skal jeg gå for, og hva med hovedkort og minne?

Når det gjelder budsjett ser jeg at dette kommer til å endre rundt 5-6k

Håper på ideer og forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at du multitasker?

Selv om flere programmer er åpne, så kan noen være i "sovende tilstand".

Dvs. har du åpen photoshop, men bare lar den stå passiv, samt lar excel stå passiv og driver å hører på winamp, har du gjerne bar een aktiv prosess :p

Quad sine styrker vil være ved rendering av video, unrar, etc., ikke ved spilling eller vanlige "brukerting" som å surfe, høre på musikk, etc.

Derimot, om du feks driver å unrar'er, mens du holder på med quickpar, kan quad hjelpe på.

Skal dog. nevnes at i egen erfaring, er det fremdeles best å la unrar kjøre "alene" og kjøre quickpar etterpå.

Ikke tro at noen programmer blir dobbelt så rask, v/ doble antall kjerner. For "de fleste", vil høyere mhz på samme teknologi, gi mer markant ytelsesforbedring. dvs. e8400 vil for de fleste være MYE kjappere enn q6600.

Hilsen dualcore-presten.

Lenke til kommentar

Fult klar over at ting ikke går dobbelt så fort, men la meg si hva jeg har oppe nå. Wow står, flyr fra et sted til et annet. Itunes står å syncer mot iphone, opera står automatisk å oppdaterer diverse sider, pluss jeg skriver her på forumet.

Koder også om en del film grunnet få de i støttet format for iphone.

Men se over handlevogner og si hva dere mener, selv syntes jeg det ble veldig rimelig med ddr2 varianten.

Asus P5K

Intel Core 2 Quad Q9300

OCZ DDR2 PC2-6400 Vista Upgrade 4GB-Kit (2x2048MB)

Dette er det jeg satser mest på, og for 3300kr synes jeg ikke det er verst.

Endret av Dr3as
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...