Dr3as Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Skal kjøpe meg ny pc i vår. Er rimelig fornøyd med den jeg sitter på, men en eldre 2kjerne amd og 2GB minne blir litt lite i vista. DDR1 minne er jo såpass dyrt at man kan likegodt kjøre på å kjøpe nytt. Det som trengs er cpu hk og minne. Når det gjelder CPU multitasker jeg mye, spill som spilles er i windowed mode, og 2skjermsoppsett gjøre at man har mye oppe. Planen er derfor en Intel Quad. Men hvilken skal jeg gå for, og hva med hovedkort og minne? Når det gjelder budsjett ser jeg at dette kommer til å endre rundt 5-6k Håper på ideer og forslag. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Med et budsjett på 5-6000 er kanskje Q6600 et godt valg? Den får man i flere nettbutikker til rundt 1700-1800 kr. Så kommer jo HK og RAM i tillegg, alt ettersom hva du har behov for... Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Lagde 2 handlevogner for fun en med ddr2 og en med ddr3 ddr2 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=69102 ddr3 https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=7568 Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Er du sikker på at du multitasker? Selv om flere programmer er åpne, så kan noen være i "sovende tilstand". Dvs. har du åpen photoshop, men bare lar den stå passiv, samt lar excel stå passiv og driver å hører på winamp, har du gjerne bar een aktiv prosess Quad sine styrker vil være ved rendering av video, unrar, etc., ikke ved spilling eller vanlige "brukerting" som å surfe, høre på musikk, etc. Derimot, om du feks driver å unrar'er, mens du holder på med quickpar, kan quad hjelpe på. Skal dog. nevnes at i egen erfaring, er det fremdeles best å la unrar kjøre "alene" og kjøre quickpar etterpå. Ikke tro at noen programmer blir dobbelt så rask, v/ doble antall kjerner. For "de fleste", vil høyere mhz på samme teknologi, gi mer markant ytelsesforbedring. dvs. e8400 vil for de fleste være MYE kjappere enn q6600. Hilsen dualcore-presten. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Fult klar over at ting ikke går dobbelt så fort, men la meg si hva jeg har oppe nå. Wow står, flyr fra et sted til et annet. Itunes står å syncer mot iphone, opera står automatisk å oppdaterer diverse sider, pluss jeg skriver her på forumet. Koder også om en del film grunnet få de i støttet format for iphone. Men se over handlevogner og si hva dere mener, selv syntes jeg det ble veldig rimelig med ddr2 varianten. Asus P5K Intel Core 2 Quad Q9300 OCZ DDR2 PC2-6400 Vista Upgrade 4GB-Kit (2x2048MB) Dette er det jeg satser mest på, og for 3300kr synes jeg ikke det er verst. Endret 25. mars 2008 av Dr3as Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 absolutt ikke så værst det der, og DDR3 er fortsatt for dyrt til å ha 4gigs av Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Jepp, om jeg skulle gått for ddr3 hadde det nok bare blitt 2GB ram, men ser at maskinen blir såpass billig med ddr2 at da kan jeg heller oppgradere litt tidligere. Noen andre som har tips, ideer eller forslag? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Sett meg litt om og synes dette ser ok ut. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=70617 Hva tycks? Endret 30. april 2008 av Dr3as Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Sett meg litt om og synes dette ser ok ut. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=70617 Hva tycks? ser bra ut oppgraderingsmessig. Du kan pløffe inn QuadCore den dagen du føler for det, 8 gig RAM max (selvom det er DDR2). Om du skal ha DDR3 så må du vel bytte HK? Men det er kanskje ikke så dyrt som å bytte ut alt. Uansett nice oppsett det der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå