Gå til innhold

2 skjermkort trenger de være like?

uylum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvis jeg skal kjøre 2 skjermkort sammen.. må de da være helt like? har et xfx 8800gts 640mb men men finner ikke et likt.

Det skjermkortet vil funke med alle 8800gts 640mb og alle 8800gts 320mb

Men om du kjøper 320mb versjonen så vil du ikke få brukt mer enn 320mb på noen av kortene (så lenge de står i sli)

Lenke til kommentar

Jeg har også samme situasjon... sitter med et XFX 8800 GTS 640mb 580m. Får ikke tak i samme.. må det andre kortet vere av samme merke eller kan jeg bruke et annet merke? Kortet mitt er overklokket med en applikasjon som fulgte med kortet på cd (forandret noe i registry tror jeg???), vil denne oveklokkingen virke på det andre kortet også??

Så ser jeg det selges sli-ready minne... er dette et must??

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe et hvilket som helst 8800gts 320/640mb, men minnet vil begrenses av den med minst minne. Om du kjøper et tregere kort så vil det andre clocke seg ned (man kan clocke i sli også).

SLI-ready minne er bare et navn. Om det hadde hetet slo-poke minne så hadde det vært akkuratt det samme, 0 sammenheng.

Lenke til kommentar

da suger det litt at netshop har 8800gts inne til 1095kr. jeg kunne hatt toppytelse for en slikk og ingenting, men siden det fortsatt blir 320mb så vil det ikke lønne seg. får ikke spilt stalker uten at man opplever jobblasting da. og når clear sky kommer blir det værre :/

Lenke til kommentar

så om jeg kjører to kort alla 320 ram så vil det totalt bare være 320 ram? eller ere sån at når jeg kjører et 640 og et på 320 så legger begge seg på 320 og jeg har en total på 640?

for målet er vel og få bedre ytelse?! og dermed har man dobbelt av minste minne og gpu kraft?

Lenke til kommentar

Jeg tenker på å gjøre dette.

Altså sette inn to forskjellige kort, til forskjellig bruk.

Skjerm med to DVI inn.

Hvordan fungerer dette i praksis?

Hvordan vil det gå med drivere og hvordan bytter jeg mellom de forskjellige kortene i praksis?

Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...