Gå til innhold

Hjelp til kjøp av Media PC

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har bestemt meg at jeg vil ha meg en media pc istedenfor vanelig pc`n jeg har.

Det jeg ser for meg er en Svart(går i stil med resten av min media verden) media pc.

Noen som vet hva jeg MÅ ha for at jeg skal få en fin media pc som jeg skal bruke til : vanelig bruk og film spesielt.

Og lurte også på hva et tvkort gjør, bør jeg eventuelt ha det?

Takk for all hjelp!:) Jeg tar gjerne i mot tilbud fra folk som eventuelt har en til salgs. Ikke for dyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har bestemt meg at jeg vil ha meg en media pc istedenfor vanelig pc`n jeg har.

Det jeg ser for meg er en Svart(går i stil med resten av min media verden) media pc.

Noen som vet hva jeg MÅ ha for at jeg skal få en fin media pc som jeg skal bruke til : vanelig bruk og film spesielt.

Og lurte også på hva et tvkort gjør, bør jeg eventuelt ha det?

Takk for all hjelp!:) Jeg tar gjerne i mot tilbud fra folk som eventuelt har en til salgs. Ikke for dyr.

hei, du kan vel klare deg med en av de billigere dualcore (e21xx) til ca 5-600kr.

Evnt kan du "slå til" på en e8400, når de er på lager.

Skjermkort ja, feks 9600GS, 8800GT.. kort til rundt 1200-1500kr.

TV-Kort har tv-tuner, men vær her obs:

Det er bare i år du kan ta inn NRK og TV2 uten kortleser, om du skal ha rikstv.

Ellers, DVB-T er for bakkenett/vanlig antenne, men pass på mpeg 4!

Samt: om du skal ha kabel, DVB-C.

Om det er kabelTV, dvs. analog sending via kabeltv, kan du bruke gammelt dvb-t kort også.

Eneste er at et gammelt kort gjerne har dårligere drivere, applikasjoner, m.m.

TV-UT kan du like gjerne kjøre via skjermkort, om du bare skal se på dvd/filmer/streams, ikke ta inn tv-signaler. 9600GS har HDMI, Displayport, DVI.. Men du kan kjøre vanlig DVI -> HDMI kabel, samt kjøre lyd utenom til feks reciever.

Jeg vet jo ingenting om tv'en din heller, så svarene her får du ta med en klype salt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...