BlastyTrasty Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Major UK high street retailer WHSmiths has priced the PlayStation 3 version of GTA IV at £44.99, while the 360 version will cost £5 less at £39.99. The pricing has been confirmed as part of the chain’s pre-order campaign: take a look at photos of promotional material after the link. Speaking to videogaming247 today, both Game and GameStation store managers said they expected the PS3 version of the Rockstar title to cost more than the 360 SKU, but neither outlet has yet priced the game. “The PS3 version will probably cost more. We’re expecting an RRP from Rockstar on April 14,” the GameStation staffer said. “They dictate the price, basically.” The whole thing’s academic if you’ve got half a brain: Amazon.co.uk’s offering both versions for £34.99. GTA IV releases on April 29. Eg veit ikkje kor bekrefta dette er. Men bileta ser ekte nok ut. Lurar på kva som er grunnen til dette? Er det mykje dyrare og trykke opp på BD plater? Eg veit ikkje, so eg spør Dykk. Eg ser f.eks på Absoluttspill.no at dei er prisa likt. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Kanskje MS har panikk for å selge mindre på Xbox 360, mulig de har vert ute og snust litt her og der? Nei eg har ikkje idè eg, men tenkte eg kunne nevne det siden det mest sansynlig hadde blitt spadd ut fra kjeften til noen andre likevel Endret 25. mars 2008 av Mala Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Eller kanskje Episodic Episodene er på PS3 utgaven alt derfor dem må ta ekstra. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Aner ikke hvorfor dette er gjort, men på Elkjøp har de lik innkjøpspris så prisen burde bli helt lik. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Eg veit ikkje kor bekrefta dette er. Men bileta ser ekte nok ut.Lurar på kva som er grunnen til dette? Er det mykje dyrare og trykke opp på BD plater? Eg veit ikkje, so eg spør Dykk. Eg ser f.eks på Absoluttspill.no at dei er prisa likt. Nei, det er ikke spesielt dyrere å trykke BD plater enn dvd. Noen ti øre per BD, men ikke nok til at det skulle være grunn til noen prisøkning. F.eks. så var ca prisen for en blu-ray disc 1.45 $ for ett år siden. Denne er garantert gått ned nå. Dette gjelder selvsagt ved masse produksjon. Prisen for en dvd er vel rundt om 1 $ tror jeg. Men denne misforståelsen henger vel igjen fra den tiden hvor xbottene gikk rundt å sa : Ps3 spill kommer til å koste 800-900 kr, blu-ray koster 200 kr per plate osv osv. Tipper MS har ordnet denne prisen, samtidig som de fikset de 2 eksklusive episodene.. De er ganske desperate for at GTA IV på xbox 360 skal selge bedre enn ps3 versjonen. Endret 25. mars 2008 av UrgeLoL Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Dem gjør dette slik at dem kan ha en versjon i hyllene. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Dem gjør dette slik at dem kan ha en versjon i hyllene. Kva meiner du? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Har min tvil om at dette er ekte. Uanset ... Det er ikke mye prisforskjell akkurat. Såklart kan det ha med at Microsoft gir de en bedre avtale enn Sony. Eller kan det ha sammenheng med at de får bedre gevinst for PS3 enn Xbox 360 pr. salg, derav vil de "utligne" det med en lavere pris på 360. Er det mykje dyrare og trykke opp på BD plater? Ja det er det, men det har lite med det å gjøre. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Greit eg er utrolig sløv i huet etter ein natt uten noe særlig søvn, men den der skjønte eg ikkje heilt altså. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Har det ikke vært flere tilfeller tidligere der PS3-versjonen av spill har vært dyrerere i England? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Har det ikke vært flere tilfeller tidligere der PS3-versjonen av spill har vært dyrerere i England? DMC4 tror jeg. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Tror uansett ikke dette har så veldig mye å si, så lenge det bare gjelder England. I USA derimot hadde noe slikt hatt effekt, på grunn av landets størrelse og kjipe/fattige befolkning. Endret 25. mars 2008 av Geofrank Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Er jo sant at microsoft gir oss masse fordeler, forstår ikke hvorfor dem ofte skal kritiseres for det? Det er jo bare positivt for alle vi som eier en 360. Synes heller dere burde hetse sony for å ikke gi dere det samme som vi får :] Her i landet blir det nok garantert samme pris, så hvem bryr seg? Amerikanerne derimot.. Enig med GeoFrank der ja. Endret 25. mars 2008 av Slettet-uVTr2vDm Lenke til kommentar
Belzebob Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Kven i denne tråden kritiserte Microsoft ? Ser ingen eg... Endret 25. mars 2008 av Zepp2k7 Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Jeg har i alle fall forhåndsbestilt på 360! Mest fordi jeg frykter at ps3'n ikke kommer hjem til release (elkjøp har ikke klart å sende den inn enda, etter snart 2 måneder.. Tar meg nok en tur ned dit igjen snart for å mase litt..) Har ikke gold på 360'n, så blir ikke noe nettspilling der.. Men, igjen får jeg jo eksklusive episoder da.. Vet ikke hva som blir best å ha.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Vel, kanskje ikke direkte kritikk, men er alltid slik: "omg m$ har sikkert slengt frem pengesekken" :] Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Er det mykje dyrare og trykke opp på BD plater? Ja det er det, men det har lite med det å gjøre. Urgelol seier tidlegare i tråden at det er særs liten forskjell i produksjonskostnadene. Nokon som har noko konkret på dette, anna enn si eiga meining? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Om man ser på platene for seg selv er prisen meget lik, Men om man ser på produksjonskostnader totaltsett er det fremdeles langt dyrere, da Blu-ray krever helt nye produksjonsenheter. On cost,There is less than $0.15 difference between Blu-ray disk production and DVD production currently. As it achieves greater production and adoption, Blu-ray will be cheaper to produce than DVDs. Why cheaper? Blu-ray disks are technically cheaper to make. DVDs require bonding two plastic layers (the data layer is between the two). Blu-ray places the data on the surface of the plastic layer that is covered by an anti-scratch coating. The two-layer assembly has a higher basic price (note that dual layer Blu-ray disks do require this). The high cost now is due to development costs and initial production setup costs. http://www.news.com/5208-10784_3-0.html?fo...75&start=-1 Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 På EBGames er det omvendt. Bytt inn 2 PS3 spill eller 3 Xbox360 spill og få GTA IV + 100,- i gavekort. (Visse titler eksludert fra tilbudet). Jeg kommer i alle fall til å benytte meg av tilbudet til EBGames. Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Hadde vært greit og f.eks kjøpe 2 utgaver av beowolf fra vgp for tilsammen 50$.. For så å bytte de inn til GTAIV + gavekort.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå