Gå til innhold

XP SP3 snart klar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har gjentatt hjørnet 2 ganger i overskriften, men det er kansje med full intensjon. Det kan jo ofte være flere hjørner å runde for et operativsystem:)

Blir bra dette, gikk fra vista til Xp i går, så dette passer ypperlig. Hva skal man med DX 10?

Lenke til kommentar
Det ligger ingen DX10 i RC av XP. Ikke har Microsoft vist noen vilje til å implementere det i XP heller. DX10 er salgsargument for Vista, det.

For mange er DX10 det eneste salgsargumentet for Vista, og det tror jeg Microsoft er veldig klar over. Da de droppet å bruke tid på å lage DX10 for XP for å spare ressurser i utgangspunktet er det nok uaktuelt at de bruker tid og penger på det nå ja, beklageligvis.

Den gode nyheten er jo at Vista har feilet ganske stort, relativt sett, og vi dermed høyst sannsynlig vil se DX9 støtte i flesteparten av spillene i lang tid fremover.

Lenke til kommentar

Mente jeg så en tråd på XS om akkurat det....

Tror de kom frem til at det var en som har laget det/prøvd å lage. :)

Så kan vel være mulig ja. :)

Men foreløpig, ingen DX-10 til XP. Det er vel egentlig det som gjør at Vista selger som det gjør også. Det og at det kommer ferdiginnstallert på bærbare maskiner/stasjonære.

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Er det umulig at noen vil klare å legge inn DX10 i XP? Alså som et vanlig program, uten at Microsoft har noe med det å gjøre?

Så vidt eg har skjønt så krever DX10 for XP at selve kjernen i XP må forandres, fordi overgangen fra DX9 til DX10 er mere ommfattende og dybtgripende enn overgangen fra DX8 til DX9 var. Så eg ville ikkje holdt pusten mens eg ventet ihvertfall :innocent:

Lenke til kommentar
Er det umulig at noen vil klare å legge inn DX10 i XP? Alså som et vanlig program, uten at Microsoft har noe med det å gjøre?

DX10 til XP var under utvikkling(Alky Project), men de la det ned:

It is with great sadness that I announce the closing of Falling Leaf Systems, LLC. We set out over a year ago to provide users of both "old and unsupported" as well as "alternative" Operating Systems the ability to run the latest games for the PC. Unfortunately, Falling Leaf Systems was unable to achieve that goal.

ifra alkyproject.blogspot.com

men den gode tingen som kom ut ifra dette var at de gav ut det de hadde gjort under LGPL.

(OBS antivirus påkrevd)

ligger her: fallingleafsystems-dått-com

(OBS antivirus påkrevd)

EDIT: fjernet hyperlink (takk Onyx)

Endret av emva
Lenke til kommentar
Jeg har et lite håp om at XP får DX10 støtte, før jeg får råd til å kjøpe mitt første DX10-skjermkort

Det kan du mok glemme.

Vi har vært over dette flere ganger, for å implementere DX10 i XP må hele drivermodellen til XP skrives om, og AMD og nVIDIA må skrive nye drivere til XP nesten helt fra scratch. Det vil nesten bli som å lage et helt nytt operativsystem.

Alky prosjektet som nå er lagt ned fungerer som en "wrapper" som oversetter DX10 kommandoer til DX9, dette gir veldig mye overhead, og vil i realiteten føre til elendig ytelse.

Lenke til kommentar

"Dessuten skal Windows XP SP3 kunne installeres uten at det er nødvendig å skrive inn produktnøkkel. Nøkkel kan legges inn på et senere tidspunkt."

Betyr dette at PCen er avhenging av å validere Windows på nytt?

-Altså at PCen må være koblet mot internett eller telefon til Microsoft ??

Lenke til kommentar

Jadda, kjekt med SP3. Største fordelen i mine øyne er samlingen av de flere hundre updates siden SP2 når jeg må reinstallere for folk med XP. Den skal visst gi noe bedre ytelse også. Så skader vel ikke.

DX10 til XP må nok de som håper i det evige bare insee at slaget er tapt, med mindre noen 3 parter skulle starte en omfattende prosject på dette. Noe jeg tviler på. Samme sut blir det når Vista er godt i gang og Win 7 lanseres. Nå som SP1 er ute å går ser jeg ingen problem med å bruke vista/XP så lenge man har en oppegående maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...