Gå til innhold

Skjermkortets 3D funksjoner kaputt?

Anbefalte innlegg

Hei!

Satt og spillte BF2 her om dagen da jeg plutselig hørte ett "knepp" i øretelefonene og skjermen gikk over til strømsparing. Jeg hørte fortsatt lyd fra spillet og jeg kunne også prate på skypen jeg hadde gående i bakgrunnen. Men maskina reagerte ikke på tastatur input.

Etter ett trykk på reset-knappen fyrte maskina opp som vanlig og windows startet som normalt. 'Jaja' tenkte jeg, 'sikkert en bf bug'. Men da jeg skulle starte spillet igjen fikk jeg strømsparingen opp igjen. --->RESET! Nytt forsøk. Starter eve online, svart skjerm, powersave, men i svarte da!

Ørten forsøk senere med nye drivere og masse forskjellige spill har jeg fortsatt samme problem. Prøvde også å kjøre testene i dxDiag, men fikk powersaven opp straks jeg trykka på directdraw testen.

Jeg antar skjermkortet er ødelagt? :whistle:

Gjør egentlig ikke så mye, hadde likevel planer om å kjøpe inn ett nytt kort med dx10 støtte. Har forresten ett X1950pro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

åja, sry så ikke at det stod der :p

hmm, nei jeg vet ikke hva som kan være galt. Når det bare er ett år gammelt så skal det fungere fint. At det er brukt mye har ingenting å si, det er først når du overklokker det at det virkelig begynner å slite på kortet.

Prøv og sjekk om kortet står ordentlig i hovedkortet, at strømmen er koblet ordentlig til, kanskje fjerne støv fra kortet? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...