hans A Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Trenger man egentlig galvanisk skille når man bruker en plasma TV kombinet med kabel-TV? Er det ikke bare når man har koblet plasma TV'en til en stikkontakt med jording at man må bruke galvanisk skille på kabelTV kabelen? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Et galvanisk skille er noe man bør ha uansett. Faren med kabel-tv er akkuratt den samme som med antenne, les overspenning. Du har jo ingen garanti for at signalene/spenningen som går i kablen alltid er slik de skal være... Endret 25. mars 2008 av magnusalex Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 hvilken type kabel tv gelder det ? det er bare noen få typer der den galvaniske tilkoblingen faktisk passer. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Blir ikke den bare koblet på selve coaxkabelen? Har vanlig analog kabelTV, men blir vel å kjøpe meg en dekoder så jeg får inn digitale signal til min nye panasonic TH-42PX. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Jeg lurer på en ting når det gjelder Galvanisk skille...jeg har koblet det slik at kabelen fra TV uttaket først går inn i en DVD opptaker jeg har, og fra den går det en kabel til TV kortet i stue pcen. Tenker jeg feil når jeg tror det er DVD opptakeren som vil få smellen om det blir overspenning, eller kan det forplante seg til TV kortet også? Har aldri fått kommet meg til å få kjøpt en slik Galvanisk skille sak.... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Galvansiske skiller er litt etter litt på vei inn i butikkene igjen. De skal settes i veggkontakten, altså ved hovedinntaket ditt, og så skal kabelen som før sto i veggen stå i andre enden av skillet. Koster 99,- og er en billig forsikring . Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Bestilte fra komplett.no nå, å har jeg gjort det.... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 det er sagt at enkelte flatskjerms tv-er har dette skillet innebygd. hvor korket det er er en annen sak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå