Jamm Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Har nå justert, flyttet og klipt. Her er hva som går i en Lowepro Vertex 200 AW. Nikon D300 Nikkor 14-24/2.8 Nikkor 24-70/2.8 med HB-40 solblender Nikkor 70-200/2.8 med HB-29 solblender Nikkor 200-400/4 med HK-30 solblender Sigma 30/1.4 med solblender Nikon SB800 med 5 batterier, diffusor og filterpakke Laptop 14" med lader, kabel og mus Sandisk USB kortleser Solmeta GPS med lader, kabel og Remote Control Nikon MC-36 Remote Control 2 stk Nikon EN-EL3e batterier med lader og kabel 2 stk AAA batterier 5 stk AA batterier 4 stk CF kort 1 stk Wimberley Arca-Swiss fot for 70-200 1 stk Wimberley Arca-Swiss plate for D300 1 stk Hama (Rocket lignende) blåsebelg Våtservietter, Lenspen, Q-tips og støvklut På fly må jeg ta ut Laptoppen p.g.a. tykkelsen på bagen. Uten laptop holder bagen, med litt godvilje, målene til Carry-On bagasje, 55x40x20 cm. Holder seg også innenfor grensen til Norwegian på 15 kg. håndbagasje Endret 12. april 2008 av Jamm Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Jeg har Lowepro Rover Plus AW, og den er 63 cm høy. Ikke fått noen kommentar på den når jeg tok fly til og fra Barcelona nylig. Fordel med den er at den er myk og bøyelig i toppen, og slik kan gå innenfor målene om den ikke er hardpakket. Den har dedikert fotodel i nederste halvpart og plass til klær og annet turutstyr i den øvre delen. Veldig god sekk å bære med solide polstrede remmer, gikk med den hele tiden uten å plages - og det ble fort et par mil om dagen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Jeg har Lowepro Rover Plus AW, og den er 63 cm høy. Ikke fått noen kommentar på den når jeg tok fly til og fra Barcelona nylig. Fordel med den er at den er myk og bøyelig i toppen, og slik kan gå innenfor målene om den ikke er hardpakket. Den har dedikert fotodel i nederste halvpart og plass til klær og annet turutstyr i den øvre delen. Veldig god sekk å bære med solide polstrede remmer, gikk med den hele tiden uten å plages - og det ble fort et par mil om dagen. Hvor mye foto-utstyr fikk du med ? Tom Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Har ikke forsøkt hvor mye som går, men hadde en 40d med Tamron 17-50, sigma 70-300, tamron 90mm macro, Canon 50mmf1.8, blitz, gorillapod, lader,pola-filter, brukerveiledning etc., samt klær og diverse i den øvre delen da. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Har ikke forsøkt hvor mye som går, men hadde en 40d med Tamron 17-50, sigma 70-300, tamron 90mm macro, Canon 50mmf1.8, blitz, gorillapod, lader,pola-filter, brukerveiledning etc., samt klær og diverse i den øvre delen da. Det var jo mer enn jeg hadde trodd. Må sjekke den litt nærmere. Tom Lenke til kommentar
Jamm Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Jeg har Lowepro Rover Plus AW, og den er 63 cm høy. Ikke fått noen kommentar på den når jeg tok fly til og fra Barcelona nylig. Fordel med den er at den er myk og bøyelig i toppen, og slik kan gå innenfor målene om den ikke er hardpakket. Den har dedikert fotodel i nederste halvpart og plass til klær og annet turutstyr i den øvre delen. Veldig god sekk å bære med solide polstrede remmer, gikk med den hele tiden uten å plages - og det ble fort et par mil om dagen. Fikk problemer med Widerøe idag. Måtte klippe bort magebeltet på Vertex 200en for å få den med meg på Dash'en. De kom med stålramma og poengterte max. 20cm tykk. Å kunne ta av magebeltet og pakke inn skulderstroppene er noe jeg savner på Lowepro Vertex sekkene. Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Trist å høre -hadde blitt rimelig forbannet selv. Når det gjelder min sekk, så er den ikke så kantete og hard som den Tamrac jeg hadde før, dvs den er litt fleksibel. Det går an å presse litt inn her og der om den ikke er fullstappet. I kameradelen som er nederst, er det avdelt til 6 smårom, avdelerne kan flyttes. har jeg sigma 70-300 på kameaet, går det helt fint - og har da 5 smårom til ytterligere objektiver og utstyr. Det går seff an å ha kamerautstyr i den øvre delen sammen med klær også, men den delen er ikke polstret i den grad. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Det går seff an å ha kamerautstyr i den øvre delen sammen med klær også, men den delen er ikke polstret i den grad. Det behøver ikke være et problem - lowepro har jo objektiv-bagger som du da kan bruke som beskyttelse. Og skal du ikke ut å fly, så kan de henges utenpå sekken. Tom Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 sant det. Kamerasekken har forresten følgende mål: høyde 61cm, bredde 34cm og tykkelse 18.5. De cm for mye på toppen er det lett å presse ned til under 55cm, så jeg ville like å se de som ville nekte denne som håndbagasje.. Lenke til kommentar
Jamm Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Ettersom jeg reiser mye, bruker jeg også en innsjekket koffert med klær. Vurderer å kjøpe en Hard Case til å ha foto utstyret i. Til HPRC får man også kjøpt "bæremeis", "bæremeisen" kan man pakke i den vanlige kofferten å ta frem ved behov. Med dette alternativet får man både i "pose og sekk", ryggsekk med hjul. Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Trodde utstyr lett kunne bli stjålet når det er sjekket inn jeg. Iallfall i utlandet, mener å ha hørt andre oppleve det.. greit å ha det under oppsikten hele tiden, ville følt meg mest trygg da. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Trodde utstyr lett kunne bli stjålet når det er sjekket inn jeg. Iallfall i utlandet, mener å ha hørt andre oppleve det.. greit å ha det under oppsikten hele tiden, ville følt meg mest trygg da. Akkurat det er jeg enig i. Forørig har jo thinkTANK foto-bagger som er beregnet for flyturer (da som ta-med baggasje). Så kan heller tjuvraddene meske seg med de sure sokkene mine. Tom Lenke til kommentar
Jamm Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Trodde utstyr lett kunne bli stjålet når det er sjekket inn jeg. Iallfall i utlandet, mener å ha hørt andre oppleve det.. greit å ha det under oppsikten hele tiden, ville følt meg mest trygg da. Sjekker aldri inn Foto/PC utstyret, det er "Carry-On". Fordelen med "Hard Case" er at de er standardiserte. Ta "Hard Casen" med inn på flyet og dra frem "bæremeisen" fra den vanlige bagasjen etter ankomst. Lenke til kommentar
Jamm Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Trodde utstyr lett kunne bli stjålet når det er sjekket inn jeg. Iallfall i utlandet, mener å ha hørt andre oppleve det.. greit å ha det under oppsikten hele tiden, ville følt meg mest trygg da. Akkurat det er jeg enig i. Forørig har jo thinkTANK foto-bagger som er beregnet for flyturer (da som ta-med baggasje). Så kan heller tjuvraddene meske seg med de sure sokkene mine. Tom Think Tank virker som gjennomtenkte produkter. De har spesialisert seg på flyreise med fotoutstyr. Synd at der ikke finnes noen Norsk forhandler, nærmeste blir Stockholm. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Trodde utstyr lett kunne bli stjålet når det er sjekket inn jeg. Iallfall i utlandet, mener å ha hørt andre oppleve det.. greit å ha det under oppsikten hele tiden, ville følt meg mest trygg da. Akkurat det er jeg enig i. Forørig har jo thinkTANK foto-bagger som er beregnet for flyturer (da som ta-med baggasje). Så kan heller tjuvraddene meske seg med de sure sokkene mine. Tom Think Tank virker som gjennomtenkte produkter. De har spesialisert seg på flyreise med fotoutstyr. Synd at der ikke finnes noen Norsk forhandler, nærmeste blir Stockholm. En god unskyldning for en helgetur til Stockholm. Mye fint å ta bilder av der - men vent til sommeren Tom Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 En god unskyldning for en helgetur til Stockholm. Litt off topic,men skal selv dit til sommeren eller neste sommer ,bytter hus med en familie som vil oppleve Nord-Norge, dermed blir det 30 dagers superbillig ferie og forhåpentlig masse fine bilder Lenke til kommentar
Jamm Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Adorama selger Think Tank, US$ 389.- Svenskene vet å ta seg betalt Skr.3806.- for Think Tank Airport Addicted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå