Gå til innhold

Kamerasekk med god plass

Anbefalte innlegg

Jeg har vokst noe ettertrykkelig fra min Lowepro Toploader 75 AW, og trenger noe (mye) større i ryggsekkform.

Jeg ser etter en mest mulig vanntett (i det minste relativt værtett) ryggsekk, som kan holde minimum

- 2 kamerahus (D200+D70) med påmontert objektiv

- 4 løse objektiver (gjerne mer, men ikke så voldsomt omfangsrike - jeg er ingen tele-mann)

- 2 blitser

- diverse dilldall

Jeg trenger ikke plass til PC. Alle forslag mottas med takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må det være LowePro?

En bag som jeg kikket på, og som jeg likte godt er Canon sekken som FotoVideo selger til rundt 800,-. Men jeg kan ikke kan anbefale deg den av naturlige årsaker ;) Den hadde god plass og masse tilleggsrom til dippedupper osv. Polstringen kunne kanskje vært litt mer solid; men det tror jeg kun vil være et problem for de mest uvørne av oss. Bagen lages sikkert av en eller annen kjent (?) produsent, og det er muligens være mulig å skaffe for de som ikke har Canon.

Tom

Lenke til kommentar
Jeg har vokst noe ettertrykkelig fra min Lowepro Toploader 75 AW, og trenger noe (mye) større i ryggsekkform.

Jeg ser etter en mest mulig vanntett (i det minste relativt værtett) ryggsekk, som kan holde minimum

- 2 kamerahus (D200+D70) med påmontert objektiv

- 4 løse objektiver (gjerne mer, men ikke så voldsomt omfangsrike - jeg er ingen tele-mann)

- 2 blitser

- diverse dilldall

Jeg trenger ikke plass til PC. Alle forslag mottas med takk. :)

Vet du ikke trenger plass til PC, men Lowepro Vertex AW 200 kan anbefales. Dersom de påmonterte objektivene ikke er for store, bør det gå bra. Det er også en større variant, men den er også diger! Jeg vet at Jamm har denne, har sett hvordan han har innredet sin, og den virker meget, meget bra!
Lenke til kommentar

Takk for gode tips - jeg skal kikke nærmere på disse. Det må selvsagt ikke være Lowepro, men Canon kan bli i overkant tungt å svelge... :)

Jeg bør kanskje legge til at noe av det jeg verdsetter med Toploaderen er at den er veldig solid (bla. mye grovere polyester enn de andre Loweproene) og ganske godt polstret. Jeg er nokså uvøren med utstyret mitt, og mine barn kan tidvis observeres stående på baggen - mao. vil polstring være et tungtveiende argument.

Det hender at jeg er på noen korte turer i jobben (typisk en overnatting). Da stapper jeg toalettsaker, et par sokker, en underbukse og en skjorte under topplokket på baggen - en plass til bærbar PC vil sikkert kunne brukes til noe slikt... :)

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Av LowePro sekkene, så tror jeg at Nature Trekker AW II kan være et alternativ , i tillegg til Vertex 200 som allerede er foreslått. Det er jo også sekker som Fastback serien og Rower AW II; men jeg vet ikke om de lar deg få med alt utstyret.

Tom

Lenke til kommentar

...og hvis vi trodde prisene på hus og objektiver var spinnville i Norge sammenlignet med USA, så var det ikke mye bedre på sekker.

Pro Trekker AW II koster ca. 4000 i Norge, eller ca. $250-300 på ebay. (350 på Amazon...)

Nature Trekker AW II koster 2800 på JapanPhoto, $150 på ebay.

Edit: Ehm - stive priser på shipping da - over $100.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Etter å ha lest alle de kravene du har til sekken, har jeg en solklar svar! Det må bli en Lowepro Dryzone Rover! HELT vanntett og plass til mye rart, dessuten med en "hydropack", en sånn "vannpose med slange-drikketut" du kan drikke av. Prisen er ganske stiv i norge, så råder jeg å handle på ebay f.eks. Jeg personlig gikk for en Lowepro Primus, mest fordi jeg trenger en mindre sekk.

Lenke til kommentar

Det at du må ha en sekk som tar to kamerahus med påmonterte obejtkiver krever stor plass. Ville ha sjekket den største Vertex sekken til Lowepro. Evt Lowepro Computrekker AW plus.

https://prisguiden.no/product.php?productId=69099 (Vertex 300)

https://prisguiden.no/product.php?productId=61593 (Lowepro Computrekker AW plus, jeg har denne, brukes for det meste til lagring, stor og tung, solid laget, masse plass)

Lenke til kommentar

Noen av dere som har sjekket denne:

http://www.exposervice.no/index.php?page=B...vare=Ryggsekker

Jeg har denne selv:

http://www.exposervice.no/index.php?page=B...p;varenr=M-6827

Plass til 2 stk. 30D med batterigrep (på begge).

Canon 85/f1.8, 10-22/f3.5, 70-200/f4, 50/f1.4, Tamron 17-50/f2.8, Sigma 24-70/f2.8

2 Sigma 500 super blitz, Omnibouncer, ST-2E, 10 pakker akaliske batterier, rensesett og verktøy

Div USB-kabler og kortleser.

Apple MacBook 13" + adapter.

I frontlomma:

80GB LaCie firewiredisk, + mye diverse annet.

I sidelomma en drikkeflaske + visittkort

Dette blir tungt, men da er det med.

Endret av xST©NE2005
Lenke til kommentar

Jeg kan bare følge opp de positive kommentarene til LowePro AW Vertex 200. Om du har behov for god passform og bærekomfort er det vanskelig å slå denne. Jeg har ikke blitt noe annet en positiv over de talløse smarte løsningene- Opplagt en sekk som faktisk er laget for folk som tar bilder! Eneste aberet jeg har er at den veier en del, selv tom- Jeg antar det vitner om god konstruksjon og materialvalg dog.

Den er ikke en liten sekk, men som nevnt erstatter det jo ikke mindre bagger for enklere turer. Her er et bilde av min oppdeling- pleier jo være en D300 der også med en vidvinkelzoom, men tok jo bildet med det :)

Med nåværende oppsett kan jeg skvise inn:

Nikon D300 m MB-D10

Nikon F100 m MB-15

Nikkor 85mm f1.4, 50mm f1.4, 35mm f2, 17-35mm f2.8

Mamiya 6 RF

Mamiya G 50mm f4, 75mm f3.5, 150mm f4.5

Leica CL m Summicron (point & shoot hehe)

2X Nikon SB800 speedlights

Macbook Pro 15" m lader og periferi

Minnekortleser, 6 minnekort, pakker med 120 og 35mm film

20AA batterier, batterilader- kamera/AA

Polariserings/ND Filtre, sorthvitt filtersett

2x 2.5" 250GB WD Passports

Diverse fjernutløsere og renseutstyr.

I tillegg fester jeg et Benro C-258 n6 Basalstativ med KS kulehode på sekken

Puh- ganske tungt, men overraskende komfortabelt.

Endret av Schnoodleboy
Lenke til kommentar

Kjempe fornøyd med Sligshot fra Lowepro. Først hadde jeg Slingshot 100 så fikk jeg meg 200 som er på grensen til hva som er behagelig med kun en skulderreim, men det fungerer utmerket. Det fine med dem er at du ikke trenger å legge ned sekken for å få frem kameraet. God plass til det nødvendigste, som da betyr at du ikek trenger å drasse på ting du ikke trenger - kun for turen..

(Dette er ikke reklame - jeg synger bare om ting som har skjedd meg - ute til lunsj)

Lenke til kommentar

Morkne linker ...

Men sekkene virker interessante de. Finnes det noen butikker som har disse ?

Tom

http://www.exposervice.no/index.php?page=B...p;varenr=M-6827

Tror det bare er Exposervice i Oslo som selger over disk, men selger dem via nett.

Exposervice er også importør av Elinchrom blitzanlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...