Splitter Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Jeg ser det er flere her som ønsker å bruke datamaskinen som et slags underholdningssenter. Jeg lurer på om det er noen her som har kommet langt med dette? Med underholdningssenter mener jeg å bruke datamaskinen både som sattelittuner, MP3 spiller, DVD spiller/brenner, og DivX. Til alle som tenker på å kjøpe noe slikt, så kan jeg forsikre om at det er mulig. Jeg har et slikt system selv, men ikke alle problemene er løst ennå. Det du trenger er følgende: En svært stillegående datamaskin (helst billig og uten vifter) En Stor harddisk. Stillegående naturligvis. Et DVB kort, eventuelt med kortleser En god DVD brenner + Masse tålmodighet! Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Mini ITX er tingen for deg: Ingen vifter, lite, alt integrert. En 120GB Seagate gjør oxo susen. Eller så jeg en helt genial Linux løsning for underholdnings senter for en stund siden. Spør etter den i Linux forumet, den var meget brukervennlig. Du har forresten glemt fjernkontroll til PC på den lista di Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Flex ATX er jo mye kraftigere da. Eg vet at den er litt større men til. Den har mange flere expansjons plasser: som pci og agp. Det gjør at du kan bygge PC med skikkeleg Prossesor og AGP Grafikkkort. :smile: Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Takk for svarene, men jeg har allerede kjøpt og montert alt jeg trenger. Det jeg igrunnen lurte på, var om det fantes noen andre som hadde liknende datamaskiner og som var interesert i å utveksle erfaringer. Fjernkontrollen hadde jeg glemt ja! Det fulgte med fjernkontroll med DVB kortet, men den er nesten ubrukelig. Hvilke gode (og billige) fjernkontroller finnes det? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 hw.no hadde jo en test av en fjernkontroll for litt siden. Det er den eneste jeg har sett på :oops: du finner den under tester-lyd. Men jeg vil seriøst anbefale deg å finne ut om det OS'et jeg snakket om. Du kommer ikke til å angre (gratis er det oxo ) Post det her når du finner det! Lenke til kommentar
Jay Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Eller så jeg en helt genial Linux løsning for underholdnings senter for en stund siden. Spør etter den i Linux forumet, den var meget brukervennlig. Var det denne du tenkte på: freevo Ser ganske genial ut spør du meg. Har lyst til å bygge en sånn burk selv jeg.. - J Lenke til kommentar
knatten Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Det er ganske genialt å ha en PC på fest også. Jeg har en mixer, to DJ-CDspillere og en platespiller. Dette er jo vel å bra, men jeg har koblet opp en laptop med Kazaa lite også, og kan på den måten spille nesten hva det skal være av ønskelåter. Et par andre anbefalinger til de som vil gå steget enda et hakk: BPMStudio. Dette er et DJprogram til PC. Kan brukes med ett lydkort, da kan man mixe med den som om den skulle vært en CDspiller, eller som om den var to, uten å kunne høre på neste låt før du setter den igang. Men det geniale er å bruke to lydkort, og koble dem til hver sin kanal på mixeren, da kan du mixe skikkelig live med den. Du mister jo litt av feelingen når du må bruke musepekeren til å mixe med, men så lenge du kan bruke selve mixeren til å mixe med og BPMStuido kun til å mekke med pitch og sånt, går det greit. BPMStuido er betal-vare, men det skulle ikke forundre meg om det finnes en crack hvis man har lyst å "teste den litt før man kjøper". Og så det ultimate steget ut: FinalScratch Snakk om å bruke PCen til underholdnings-stasjon på fest! Dette sytemet koster ca. 8000,- i Norge, og kan ikke crackes da det består av en del hardware. Du trenger en maskin med minst 500MHz for å kjøre systemet. FinalScratch består av følgende: -En spesiell linux-distro som booter rett inn i programvaren. Dette for å sikre stabilitet. -En boks som oversetter tidskoder. -Tre plater med tidskode. Slik fungerer systemet: Du trenger en mixer og to platespilllere. Dette kobler du til PCen via den tidligere nevnte boxen. Platene inneholder ikke lyd, men en tidskode, slik at FinalScratch alltif vet hvor på plata stiften befinner seg. I programvaren har du to åpne vinduer der du kan last inn alt av lyd, mp3, wav, aiff osv. Det geniale er at det du gjør med platene skjer med lydfilene. Om du flytter stiften, scratcher, dytter eller bremser plata, det gir alltid inntrykk av at lydfilen ligger på plata. Dermed kan du laste ned det siste fra Kazaa, og ha det på vinyl på et blunk. Eller du kan ta opp lyd selv, dine venner som prater, deg selv som synger i dusjen osv. Mulighetene er ubegrensede. Dette burde inspirere til mye kreativ mixing! Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 Jøss, dette har virkelig gitt meg mange nye ideer!. Det Linux-systemet ser virkelig interresant ut! Kanskje jeg til og med kan få en datamaskin helt uten Microsoft! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå