petterpann Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Begynner som 2. års lærling 22. august, men vil det si at jeg kan søke like tidlig som skoleelever? Når kan man tidligst søke? Vil være tidlig ute i år, for forrige år måtte jeg vente til uti oktober pga behandlingstid. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Du kan søke om stipend og lån for skoleåret 2008-2009 på nett fra midten av mai. Kjelde: Lånekassen Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Midten av mai ser jeg ! Men pengene kommer vel ikke før i august da? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Midten av mai ser jeg ! Men pengene kommer vel ikke før i august da? Korrekt, fordelen ved å søke så tidlig så mulig er at søknaden blir behandlet kjapt (søknadene mine har pleid å ta mot 2 måneder i august/sept, men forrige gang jeg søkte i mai tok det 2 timer). Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 En annen fordel er at man får gjeldsbrevet veldig tidlig som man signerer og returnerer før man får penge. Ingenting er så kjipt å måtte vente en måned eller to uti høst-semesteret før man får penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå