V-by Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 En bekjent fikk i dag tidlig laptoppen sin ødelagt på skolebussen. Han hadde slengt laptoppen i en helt vanlig bag, gått på bussen, og lagt fra seg baggen i midtgangen. En annen entrer bussen, og må "kjempe" seg gjennom hauger av bagger, og tråkker da på en, og ødelegger en laptop. Hvem sin skyld er dette? Eieren av laptoppen mener det er han som tråkket. Jeg mener det er eieren av laptoppen som har skylda her. Setter du en bag i midtgangen på en buss, ber du om at den skal bli tråkket på. Enkelte ganger må man også tråkke seg gjennom hauger med bagger i midtgangen, da er det vanskelig å ikke tråkke på en. Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Mener han som eide laptopen burde vite bedre enn å legge den på gulvet der det går folk som ikke regner med at det skal ligge en laptop der. Eieren kan skylde seg selv i mine øyne Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Eleven har seg selv å takke, mener jeg... Elevene må selv passe på at verdisaker som dekke blir tryggere plassert. Det var helt tankeløst å la laptopen ligge på toppen av en bag på gulvet i bussen. Men har eleven f.eks forsikring som dekker skadene, så vil det mulig ordne seg. Dette er ihvertfall ikke skolens eller busselskapets ansvar. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Vil nå tro at ingen andre enn eleven selv kan klandres for dette. Man skal jo bruke bagasje hylle(hvis det finnes) eller ha sekken på fanget. Midtgangen SKAL være fri for løse gjenstander, da dette kan skape fare ved en hard oppbremsning. Vi sjåfører burde nok bli flinkere til å informere om dette. Setter du noe på gulvet i bussen bør du nesten regne med at den kan få seg en dult og kanskje bli tråkket på om det feks står i midtgangen hvor det egentlig er trangt nok fra før. En så verdifull gjenstand hadde jeg utvilsomt hatt et sikkert sted(da mest sansynlig på fanget) Men er nok mye mulig ulykkes forsikringa til familien dekker denne????? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 sat eiren av denne laptopen i et sete i busssen eller stod han sell i mitgangen ? ( hvis alle setene er optat så må man stå i mitgangen) . da er det enklest å sette fra seg baggen der man står. et spørsmål til : hvar det en bedre plas til bagasje i den bussen ? det er enkelte busser som har liten plass til bagasje. bagsjen kan blli dultet hit og dit selv om det blir plasert på plassen beregnet for det. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Var god sitteplass på bussen. Mange ledige seter. Satt selv på bussen. Ved flere anledninger har bussjåføren påpekt at bagger og sekker og slikt ikke skal ligge i midtgangen, men kan godt skjønne at man blir lei av å mase på ungdom som aldri hører etter. Det er også en helt vanlig buss, med masse bagasjeplass under/inni bussen. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Jeg mener også at denne eleven ikke har andre å skylde på enn seg selv, når han ikke selv passer på å oppbevare den forsvarlig. Du skal juge godt for at forsikringsselskapene skal utbetale i en slik sak, hvis du da i det hele tatt har forsikring (utvidet innbo og løsøre, eller lign.) Man skal alltid gjøre det som er mulig selv for å passe på eiendeler og verdisaker. Jeg vil absolutt kalle dette uforsvarlig. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Man skal alltid gjøre det som er mulig selv for å passe på eiendeler og verdisaker. Jeg vil absolutt kalle dette uforsvarlig. Der har vi det riktige ordet Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Du skal være bra kort i toppen for å påstå at det er noen andres feil, altså. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 bare det å legge en lapptopp i en vanlig (skole)sekk uten noen form for beskyttelse virker lite gjennomtenkt. hadde det vær meg så ville jeg ha plassert den mellom noen solide bøker og så lagt noe mykt mellom i tilegn plaser den slik at bøken elle andre ting tok av for støtt og andre belastninger. hvor mye ble den ødelagt? skjermen eller hele maskinen ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå