kune Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Jeg har en bærbarpc (dell 5150 inspiron) som jeg ikke får importert bilder med mitt canon 350D via kabel som følger med. Kjører windows XP, SP2. Har googlet dette opp og ned, og registererer at det er flere som har dette problemet, men ikke funnet noen gode løsninger. Har også en stasjonær pc med minnekortleser innebygget og der finner maskinen bildene med engang. Den bærbare finner kun jpeg bildene som ligger lagret. Har prøvd å importere med lightroom og picasa. Har en mistanke om at det må være noe feil mellom kommunikasjon kamera og pc, og at driveren ikke har gjort jobben sin. Noen som har noen tips til dette? Lenke til kommentar
andreash Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Jeg har en bærbarpc (dell 5150 inspiron) som jeg ikke får importert bilder med mitt canon 350D via kabel som følger med. Kjører windows XP, SP2. Har googlet dette opp og ned, og registererer at det er flere som har dette problemet, men ikke funnet noen gode løsninger. Har også en stasjonær pc med minnekortleser innebygget og der finner maskinen bildene med engang. Den bærbare finner kun jpeg bildene som ligger lagret. Har prøvd å importere med lightroom og picasa. Har en mistanke om at det må være noe feil mellom kommunikasjon kamera og pc, og at driveren ikke har gjort jobben sin.Noen som har noen tips til dette? Ikke for å virke uintressert, men hvorfor ikke bare kjøpe en kortleser til den bærbare? Da er jo problemet løst med en gang. Andreas Lenke til kommentar
kune Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Ikke for å virke uintressert, men hvorfor ikke bare kjøpe en kortleser til den bærbare? Da er jo problemet løst med en gang. Andreas Joda, det blir vel til det etterhvert. Men, synes av prinsipp at det skal funke med den kabelen som følger med. Ser for meg at dette koster lite på feks. Clas Olsen. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Mener å ha lest at du må bruke programvaren som følger med kameraet for å få fatt i RAW-filene direkte fra kamera. Evt. må du bruke kortleser. Selv bruker jeg kortleser, det er raskere og du bruker ikke batteriet på kameraet. Lenke til kommentar
kune Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 På grunn av spesifikasjoner i Windows XP kan det hende at du opplever følgende begrensninger med PTP-funksjonen under nedlasting av bilder med Windows Explorer. Vi anbefaler at du laster ned bilder med CameraWindow. * RAW-bilder kan ikke lastes ned. (Selv om RAW-bildene vises, kan de ikke lastes ned.) * Når minnekortet i kameraet inneholder både RAW-bilder og JPEG-bilder, kan det hende at du ikke får lastet ned RAW-bildene. I stedet blir JPEG-bildene lastet ned to ganger. Fant denne på canon sine support siden, utrolig dårlig!!! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Mener å ha lest at du må bruke programvaren som følger med kameraet for å få fatt i RAW-filene direkte fra kamera. Evt. må du bruke kortleser. Selv bruker jeg kortleser, det er raskere og du bruker ikke batteriet på kameraet. Det stemmer at du må installere programvaren til Canon (du behøver kun å installere CameraWindow). Du bør også laste ned oppdateringene som finnes på Canon sine websider. Der er CameraWindow erstattet med EOS utility. Men jeg er enig at kortleser er bedre; særlig pga. bedre hastighet. Tom Endret 25. mars 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå