Grobo Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Hei. En kompis av meg hadde nettop kjøpt nytt hoved kort og prosessor. Hovedkortet var Asus etterannet og xp 2200+ prosessor. Når han satte alt i og startet opp stanset pcen etter noen sekunder. Vi satte hans prosessor i min pc (som også støtter 2200+) og hadde en Taisol kjøle ribbe med en Delta 60 mm vifte oppå(som gikk full guffe ((54db)). (hadde den beste kjølepastaen også på.)Men plutselig så vi litt røyk av den og skrudde straks av. Da vi så på prosessoren var den svidd. Og mitt hovedkort fikk svart belegg under der prosessorer var. Han hadde kjøpt prosessoren sin hos Komplett.no Min pc har jeg 1900+ på Har 3 spørsmål: 1) Tror dere at han kan kreve erstatning? 2) Jeg satte inn min prosessor og pcen fynker helt fint. Er det forsvarlig å ha den på? eller kan deler av pcen bli defekte? 3) Bør jeg kjøpe nytt hovedkort selv om det fynker? Håper noen kan svare!! Litt kjiipt!! Lenke til kommentar
CFD Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Du får ikke garanti på det. Jeg har prøvd 4ganger og det går ikke. Hk virker fint selv om CPU er svidd. Du trenger ikke nytt Hk.. Det svarer vell på alt? Lenke til kommentar
Grobo Skrevet 26. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2003 Jojo. Men hovedkortet ble jo litt svidd det også! Lenke til kommentar
Izex Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Eneste jeg synes synd på nå er prosessoren... Lenke til kommentar
Grobo Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Hmm. Jeg kan jo ta bilde av prosessoren og hovedkortet slik at dere kan se! Lenke til kommentar
stor_gutt_87 Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 jeg gjorde det samme jeg og med min gode gamle athlon 1400 mhz. hket som jeg svidde 1400mhzen på funka fint det, og det går fortsatt! men hvordan klarte dere å brenne cpuen? de fleste nye hk som støtter cpu opp dit har da cpu thermal protection som regel? Lenke til kommentar
Grobo Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Hadde vel ikke det på mitt Hk da. Men prosessoren er svidd innenifra. Trolig defekt kjerne på prosessoren! får sende inn og klage! Lenke til kommentar
Grobo Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Her er link til 2 bilder jeg tok.. 1 av prosessoren og et av hovedkortet. http://home.no.net/neonmann/Print/Picture%20011.jpg og http://home.no.net/neonmann/Print/Picture%20024.jpg Første er hovedkortet Andre er prosessoren. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Har vert goe gang der gitt Men prøv og se om dere får nye cpu på garantien. Men hovedkortet ditt funker, så det får du nok ikke nytt på garantien. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Søkke...hehe hvor mye strøm har du egerntli fora stakkaren med??? Neste gang får du ha steikepanna og en biff klar... Lenke til kommentar
MultipleTinBitZ Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 HK et så ikke så gæli ut, kanskje det var noe defekt med temp måleren som ikke slo ut når det skulle? CPU en kunne jo vært dårlig vare, kan skje... Sjekket dere om coren var skadet FØR dere satt CPUen på plass? Hvis den er (var?) ok så kan det ha vært noe gale inne i prosessoren. Uansett så ville jeg sendt CPUen tilbake og lagt ved et brev som forklarte hva dere gjorde. Vet aldri Er litt i tvil om HK'et går under garantien der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå