Gå til innhold

Hvilken klasse eier mest i pvp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle klasser eier i pvp hvis du kan spille dem...

Men aller helst er det vel 4 stk. som utmerker seg ganske mye. etter som attd te er mange små som spiller så:

1. Plass: vil jeg si skal gå til Geara Rogue

2. Plass: Dette må vel bli Druid <--- dette krever også litt erfarnig, f.eks. Skifte form mye :p

3. Plass: Der tror jeg Warlock stiller ganske godt.

4. Plass: Seff Warrior.. Med litt resi, er de fleste warriors harde og ta for nesten alle classes. og gjør ikke så veldig ille DPS heller :)

Lenke til kommentar

Selv ville jeg ha vært 100% sjanseløs mot uansett klasse, den saken er klinkende klar da jeg ikke er spesielt begeistret for PvP-delen i WoW. Jeg kan imidlertid ha glede av å se på f.eks dueller fra tid til annen, noe jeg gjorde i Goldshire for en tid tilbake.

En lvl64 Gnome Mage (frost) med gear som så ut som en uoppredd seng (som man ofte gjør på dette levelet), samt en lvl70 Warrior med Kara-gear til fingerspissene, duellerte. Utfallet overrasket meg kraftig; Magen vant lekende lett, ikke bare én gang, men to ganger etter hverandre, og det tok ikke mer enn 15-20 sekunder. Nå skal det sies at warrioren sa klart og tydelig ifra på forhånd: "I suck at PvP" - eller noe i den duren, hvilket selvsagt er en ærlig sak. Det jeg reagerte på, var den enorme forskjellen i gear og level.

Dette sier selvsagt lite eller ingenting om styrkeforholdet Mage/Warrior, men desto mer om at øvelse gjør mester. Men jeg ville jo tro at en lvl70 burde kunne slå en lvl64 ganske greit nesten uansett klasse, gear eller ferdighet. Der tok jeg altså skammelig feil.

Lenke til kommentar
Samtidig har alle klasser sine problemer. Enhver warlock ville nok svar warrior, rogue eller hunter, f.eks

Så sant som det er sagt :)

Jeg mener også at selve begrepet PvP har blitt så bredt, at man nesten er nødt til å spesifisere nærmere HVA man mener med PvP.

- snakker man å duellere(1v1)

- BG's?

- Arena, og isåfall hvilken bracket??

Klasse-synergier i Arena har og mye å si, og samtidig som mange som kun duellerer eller gjør BG's kan oppfatte feks rogues som OP'ed, vil mange som feks spiller Arena i 5v5 bracket ha en annen oppfatning om rogues.

For øyeblikket er vel den mest utbredte oppfatningen at Resto-druids er den mest OP'ed klassen overall, og det kommer da også littegrann nerfs på druids i 2.4, selv om det er vanskelig å si noe om HVOR stor effekt det vil ha.

Men til trådstarter :

Jeg vil si det samme til deg som etpar andre her også har sagt - roll en klasse du LIKER å spille, fremfor å rolle FOTM bare fordi <insert class> blir betraktet som OP'ed for øyeblikket.

Helt personlig, og siden du er Warrior allrede - ville jeg anbefalt deg å rolle en Resto-Druid, Rogue, Frost-Mage eller Warlock, i ca den rekkefølgen - dersom du vil ha en klasse som er generelt god i PvP - og som i tillegg har god synergi med flere klasser i de aller fleste Arena brackets.

Uansett - lykke til:)

Lenke til kommentar

Flavor of the month ;)

Personlig syntes jeg rogue og warlock er mest kapable i pvp. Klart, som rogue kan gode mages i vengefull være utrolig vanskelig, men det er stort sett det eneste problemet (bortsett fra restololdruids som tåler evig. Husker ikke sist jeg duellerte en tho :p). Warriors er ikke noe problem med mindre de bruker hodet og bruker skjold stort sett hele duellen. Da sliter jeg fort mye mer. Morsomt med prep tho :!:

Som warlock derimot er rogues erkefiende nummer en og er stort sett det eneste verdt å frykte. Er de ikke undeads og outgearer deg kan du fortsatt vinne, spesielt om du er felguard.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Som warlock derimot er rogues erkefiende nummer en og er stort sett det eneste verdt å frykte.

Vel, holder så smått på med opplevling av en warlock selv, og jeg sliter noe vanvittig med hunters. Særlig BM hunters. Har selv en 70 hunter, så vet at locks ikke er noe særlig problem å få ned.

Lenke til kommentar

Alle klasser er like bra*. Hver klasse har forskjellige styrker og svakheter. Rogues har overtaket 1vs1, gjerne litt vekk fra andre, og selvfølgelig hvis de får det første slaget. Derfor er de veldig gode til å 'jakte ned' casters som står alene og eie dem.

Det kommer jo også selvfølgelig ann på hvilke klasser som møter hvem.

Eks: Druid > Rogue, Priest > Warrior, Paladin > Ingen, Enhancement shamans > Alle.

En ting til: Hvorfor tror alle det heter enchantment Shaman? - Det er jo bare tull! Det heter ENHANCEMENT! Det burde være opplagt.

*(bortsett fra paladins)

Lenke til kommentar
Vel, Bm har antiwarlock modus da :)(BW) Marksman hunters kan du bare spamfeare. Dette er selvfølgelig avhengig av at ikke hunteren får jump ettersom det vil vær vanskelig å få inn en fear på max range :p

Greit nok, men er noe annet når det tar 10 sekunder å få inn en fear. Og der har du et jævla pet som interrupter hele tiden.

Lenke til kommentar

Well, alle kan spille warlock med albuene. Hunters er også typiske facerollers ><

De fleste classene har vel classer de gjør det spesielt bra eller dårlig mot, men som warlock møter du ganske liten motgang i bg's.

Kan også nevne en frost mage som vet å bruke Water Elemental, mange glemmer at den har en veldig god frost nova-aktig spell i tilleg til overaskende god dps til å bare bruke étt talent-point.

Lenke til kommentar

Haha, måtte bare... Vet jo at enhance ikke er udødelig. (; En frostmage kan være troublesome, det samme med en balance druid. Tingen er at de har liksom noe mot alle classene, og hvis de kommer ordentlig innpå, frostshocker, WF, så er de så godt som uslåelig. (:

En annen ting jeg synes er bra i PvP er feraldruids. Blir nesten som en rogue som kan heale. Paladins er jo gode til å.... stikke av. (BUBBLE-HS FTW) God warrior + resto druid er nok det optimale 2vs2 teamet, men det kommer jo selvfølgelig ann på motstanderen. (I mine øyne) Spriest og Warlock er jo også alltid en sikker vinner, men en BM hunter + Warrior ville blitt et problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...