Gå til innhold

Tiden går for fort

Anbefalte innlegg

Jeg visste virkelig ikke hva emnetittlen skulle være på denne tråden.. uansett:

Jeg har et vanskelig ''problem'' som egentlig ikke er et problem, jeg skal prøve å forklare:

Tiden går fort, maasse skjer med meg men det går liksom ikke opp for meg.

Jeg har snart levd 18 år og det har gått så fort at jeg ikke får tenkt over det engang.

Jeg vet nesten ikke engang at jeg lever for tiden går så fort. Jeg våkner, går på skole, trener og legger meg og vips så er et helt ÅR over.

Jeg vet ikke engang om jeg har følelser, tiden går så fort at jeg ikke har tid til å føle. Jeg dro til USA for over 7 måneder siden. Jeg brydde meg ikke om at jeg skulle være vekke 1 år fra alle, jeg visste ikke engang at jeg dro, for alt skjedde så fort.

Jeg dro, tenkte ikke så mye over det og nå er det gått snart 8 måneder og jeg skal hjem igjen snart. Jeg vet nesten ikke hva jeg har drevet med, siden tiden har gått så fort. Snart er jeg hjemme igjen og angrer på at jeg ikke fikk gjort ''nok'' selvom jeg gjorde nesten alt jeg kunne. Hva er det jeg driver med? Hvorfor går tiden så fort? Har jeg ikke tid til å føle? Har jeg ikke tid til å tenke?

Da var det året snart vekke, året jeg hadde gledet meg til i over 2 år! Det har gått så fort at jeg ikke kan huske hva som har skjedd. Joda, jeg vet hva som har skjedd, men... jeg vet ikke at det skjer. Vanskelig å forklare og det er en irriterende følelse, at alt går så fort.

Snart sitter jeg der i en stol gammel og grå og halvparten av de jeg kjente er sikkert borte. Jeg har lyst å nyte tiden når jeg var ung, da foreldrene mine ikke var for gamle etc.

Men det er vanskelig når det går så ulidelig fort.

En skoledag tar ca 5 minutter i hodet mitt, det går så fort. Treningen er over på et par sekunder og lekser, arbeid og annet går også utrolig fort. Jeg vil at det skal gå saktere, jeg vil ikke leve så fort at jeg ikke engang klarer å tenke over det.

Et håpløst innlegg der jeg bare deler tankene mine, men er det andre som har samme ''problemet''?

Alle sier tiden går fort, men går det virkelig så fort for dere?

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at jeg befinner meg i samme situasjon som deg, så tenkte jeg at jeg kunne kommentere samt legge til personlige erfaring etc.

Jeg har som deg, gledet meg til dette spessielle året en laang tid, er forøverig også utvekslingsstudent, det var et år jeg skulle vokse på, lære mye av, og ha som en god livserfaring samt minne, nå sitter jeg her, med litt over to måneder igjen og tenker "Hva faen har jeg gjort som har fått tiden til å gå så fort?"

Tenker tilbake på 06/07, mesteparten av tiden gikk bort til data, venner og skole, store likehtstrekk med dette året, forskjellen er selfølgelig bosted. Selvom jeg ikke har vært så sinnsykt aktiv, gjort noe sørlig mer enn hva jeg gjorde i fjor, så trur jeg at tiden har flydd fordi jeg har gjort nye ting. Boendes i et nytt og spennende land, en helt ny kultur o nye mennesker, nytt skolesystem etc.

Kjenner meg veldig igjen med det du skriver når det gjelder dette året her, det var ferdig før jeg startet på en måte, er rett og slett skummelt og tenke på, skal livet gå unna så fort? Egentlig en tanke jeg helst vil unngå å tenke, men klarer ikke å motså det. vil livet være så stappfullt av nye impulser slik at hver dag føles ut som et enkelt minutt?

Dette var masse jiberish fra meg, med slik føler i alle fall jeg det.

Lenke til kommentar
Hele livet mitt har egentlig bare vært en DAG.

Altså alt som har skjedd i livet har på en måte vært en dag for det har gått så fort.

Hva skjer så? Jeg blir gammel... dør og er borte.

Det var livet til SurfingElite.

Det er sånn det er, du føler det kanskje sterkt nå, men vil føle det enda sterkere etterhvert som årene går. Ett øyeblikk er vi her, i det andre er vi borte.

Lenke til kommentar

Eventuelt kan man jo senke tempoet litt, og ta seg tid til å lukte på blomstene og titte på pikene. Det er ikke endestasjonen som er målet, det er det reisen som er.

Som Thomas Hylland Eriksen forteller det: Storeulv jakter på de tre små grisene, dag etter dag etter dag. Til slutt får han tak i dem, putter dem i gryta sammen med poteter, løk og gulerøtter, og setter gryta over ilden. Idet han legger seg ned for å puste på glørne, spør den største grisen: "Hva skal du gjøre i morgen?"

Ta dere tid til å leve livet.

Endret av kjetil02
Lenke til kommentar

Ta å gjør nye ting og bryt mønsteret ditt, eller bare begynn å gjøre kjedlige ting :) Hadde det problemet, har det forsåvidt forsatt, men etter jeg roet ned alt og bare lot karakterene falle et hakk etc så hadde jeg plutslig levd litt :)

Lenke til kommentar

Kjetil02 har et meget godt poeng her, det samme har Bellicus, tiden oppleves relativt og jo eldre en blir jo fortere går tida. For meg er det rekreasjon å komme seg ut, op på en fjelltopp, slappe av der om været tillater det for så å ta turen ned på ski eller beina.Slik får jeg roa ned, lada batteriene og har tid til å reflektere over ting jeg ellers ikek har tid til i en travel hverdag.

Anbefaler å finne noe du trives med, det være seg turer, gocart, paintball eller annet.

Dette høres kanskke lit stereotypisk ut for en som har bikka 30, men likevel:

Du er bare 18, lev livet, fest, elsk og gjør det du vil så lenge du får det til. - Du får tidsnok oppleve at tiden fylles opp med jobb og familiære saker og da angrer du fort på all gæernskapen du kunne funnet på men ikke fikk gjort :)

Just don't do drugs, let life itself be the drug ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...