Grobo Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Hei. En kompis av meg hadde nettop kjøpt nytt hoved kort og prosessor. Hovedkortet var Asus etterannet og xp 2200+ prosessor. Når han satte alt i og startet opp stanset pcen etter noen sekunder. Vi satte hans prosessor i min pc (som også støtter 2200+) og hadde en Taisol kjøle ribbe med en Delta 60 mm vifte oppå(som gikk full guffe ((54db)). (hadde den beste kjølepastaen også på.)Men plutselig så vi litt røyk av den og skrudde straks av. Da vi så på prosessoren var den svidd. Og mitt hovedkort fikk svart belegg under der prosessorer var. Han hadde kjøpt prosessoren sin hos Komplett.no Min pc har jeg 1900+ på Har 3 spørsmål: 1) Tror dere at han kan kreve erstatning? 2) Jeg satte inn min prosessor og pcen fynker helt fint. Er det forsvarlig å ha den på? eller kan deler av pcen bli defekte? 3) Bør jeg kjøpe nytt hovedkort selv om det fynker? Håper noen kan svare!! Litt kjiipt!! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Var det kontakt mellom kjøler/CPU? Lenke til kommentar
Grobo Skrevet 26. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2003 Ja selvfølgelig var det det!! Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Kankje vært litt raus med pastaen? Men jeg tviler vel på at du får ny CPU når den er svidd. Lukter uvettig bruk.... Lenke til kommentar
Grobo Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg kan jo ta bilde av prossessoren og hovedkorte så dere kan si hva dere syns! Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Har 3 spørsmål:1) Tror dere at han kan kreve erstatning? 2) Jeg satte inn min prosessor og pcen fynker helt fint. Er det forsvarlig å ha den på? eller kan deler av pcen bli defekte? 3) Bør jeg kjøpe nytt hovedkort selv om det fynker? Håper noen kan svare!! Litt kjiipt!! 1 - Nei. Varmeskader betegnes i alle tilfeller jeg har sett som brukerfeil. 2/3 - Om det funker oppsto det neppe kompnentskade. HK er jo dyrere enn CPU, så jeg ville fortsatt ha brukt det, selv med varmeskadet lakk. Nå når Barton er ute kommer ekstremistene her til å dumpe gamle, prutbare XP'er på bruktmarkedet :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå