Gå til innhold

Tiden for (Gaming) bærbar.


Anbefalte innlegg

Hei.

Nja. Tenkte jeg skulle kjøpe en bærbar nu. Men er ikke sikker på hvem jeg skal velge.I hvertfall. Jeg skal kunne spille CSS og muligens andre spill , men jeg spiller som oftes Counter strike Source. Og jeg vil helst ha en hvor jeg ligger på omtrent 80-110 i fps. (for dem som vet hva det er) Men. jeg skal ikke bare spille på den. skal selfølgelig bruke den til skoleting og vanlig nettbruk. men en pc der jeg kan spille kan jeg vel gjøre skoleting?

 

However. Skal ha ganske bra skjermkort og bra med hardiskplass. og 17 tommer (kan akseptere 15,4 hvis pcen er bra) :) også vil jeg gjerne ha en der jeg kan få XP. Jeg har satt en grense på 15000 kr.

 

her er noen jeg kanskje kan tenke meg:

 

1.http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsnb_m1710?c=no&cs=nodhs1&l=no&s=dhs&~section=specs#tabtop

 

2.http://www.hardware.no/artikler/toshiba_satellite_x200/44822

 

3. http://www.hardware.no/artikler/acer_aspire_5920g/41751

 

Så dette er noen jeg kunne tenke meg. Hva syntes dere? hva er best?

jeg tar SELVFØLGELIG i mot tips og dere kan bare slenge på med andre bærbare pcer som fungerer til spill (: takker for svar

Endret av glennviruzz1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså. jeg har ikke mye Peil . men den så ganske bra ut. Jeg spilelr som oftest. men har en Stasjonær også. Pcen skal jeg ha med meg på LAN osv. Er Windows XP PRO Den vanlige XP? og Passer den til mine behov :)? tusen takk uansett

 

8800M kortet du kan få i Kunshan er det beste skjermkortet som finnes til bærbar pc i skrivende stund, det kom også ganske nylig så skaffer du deg det er du sikret på spillfronten en stund fremover.

Sammenlignet med 8600M så er 8800M ca 4 ganger bedre. Kjøper du med XP så pass på at du kjøper x64 bit versionen! Fremover så vil det nok være en god ide å gjøre klar pc/operativsystem så det klarer 4GB ram.

 

Edit: Men kommer ann på hvilke spill du spiller, 8600M GT klarer glatt 100+ fps i CS:S med alt på high. Fikk 25~35fps i Bioshock på medium / 1280x800.

Aceren gir deg helt klart veldig mye for 7000,-.

 

Hvis du skal bruke XP burde du kanskje ringe Dell og høre om de har noen XPS 1710 igjen.

Siden XP ikke kan bruke DX10 som GeForce 8X00 kortene har, hadde det kanskje vært like greit å gå for et GeForce Go 7900 skjermkort?

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Jaok :) Acer?:S

 

Men når det Gjelder XPS M170 så har jeg sett på den. Men du fleste sier hvis jeg skal kjøpe den så burde jeg bruke opptill 20 Tusen på den? stemmer det?

 

20k på en 1710 er vanvittig, grunnkonfigen i seg selv er god nok til ditt bruk, men skru opp prosessor ett hakk og velg største HD kombinasjon. Da får du en knallmaskin til en billig penge, sørg også for å bruke kupong.

Lenke til kommentar

Ja!! der var den. Husket ikke helt hva den het. takk.. Er ganske fristet av den siden jeg så denne: http://www.youtube.com/watch?v=VOZasT8zaMk&NR=1 der han har den samme?

Men det jeg lurer på er om jeg trenger gjøre noe med den? eller er den god nok. for eksempel Skjermkortet.. er det bra?.. Tror jeg skal bestille denne. men vil bare spørre om den er verdt kjøpet. Er det noen som har denne og har noen problemer med den?

Lenke til kommentar

Jeg sitter på en Toshiba X200 nå, med 8700M GT. Har ikke hatt store problemer utover det vanlige Windows-styret. ;)

 

Kjører 1680x1050 (full oppløsning) med det meste på max (ingen AA) i CoD4, så CS bør gå fint. Kan også legge til at det er overraskende bra lyd på denne laptopen!

Lenke til kommentar

Går for Hp'en. Men det jeg stusser på.

 

Spørsmål 1.

Harddisk #1: 160 GB

Harddisk #2: 160 GB står det på Oppsettet til Hp'en. dette er bedre enn en med 200 GB?

 

Spørsmål 2. er dette kortet bra? Nvidia GeForce 8800M GTS

 

Sikkert enkle spørsmål. men har ikke såå god greie på IT og slikt. vet en del. men men.

Endret av glennviruzz1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Care :p det viktigste er at jeg kan spille på den :D

 

Tenkte litt på en Multicom pc:

Multicom JFL92+

http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...59%3bc%3a100561

 

- GeForce 8600M GT 512MB skjermkort

 

- 15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 matt skjerm

 

- Intel Core2Duo T9500 2.6GHz 45nm 6MB cache

 

- 200GB SATA 7200RPM 2.5"

 

- 4GB G.SKILL SO-DIMM 667MHZ CL4 (2x2GB) dual channel (krever 64-bits Vista for optimal utnyttelse)

 

- 6-cellers batteri, 4800mAh

 

- Blu-Ray leser med DVD/CD brenner

 

- Intel® Turbo Memory 1GB (kun sammen med Windows Vista, fungerer ikke med Windows XP)

 

- MICROSOFT Windows XP PRO OEM engelsk

 

Total pris 15 354,-

 

Tenkte først på en Multicom Kunshan M570, men gjekk for og anbefale denne istedet...

Skjermkortet er ikke det beste, men du kan jo sjekke ut Multicom Kunshan M570 selv og sjekke om den er verdt det. kom opp i 16 000,-

Men wow for en pc du fikk for prisen:O

 

Anyway, good luck :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...