Gå til innhold

Maskinen fryser ved kopiering av store filer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fryser PC'n sier du? har du ikke ett teppe eller noe liggende da? :lol:

neida, kan virke som du ikke har aktivert DMA? om du ikke har det kan jo det være forklaringen på hvorfor den er så treg (og sluker mye CPU).

men hvorfor den sluker minne ditt når den kopierer aner jeg ikke...

Mvh, Jan Erik

Lenke til kommentar

Antar at Windows vil bruke så mye ledig minne som mulig til disk buffer. Da leser man så mye som mulig fra den ene disken, og så bytter man disk og skriver alt ut. Alternativet, hvis du har en veldig liten buffer, er å lese små biter og bytte fram og tilbake en hel masse, det vil jo ta lenger tid.

Lenke til kommentar
Antar at Windows vil bruke så mye ledig minne som mulig til disk buffer. Da leser man så mye som mulig fra den ene disken, og så bytter man disk og skriver alt ut. Alternativet, hvis du har en veldig liten buffer, er å lese små biter og bytte fram og tilbake en hel masse, det vil jo ta lenger tid.
Så hvis jeg minsker bufferen vil det ta lenger tid men maskinen vil aldri bruke alt minnet og dermed ikke fryse? Hvilket buffer er det egentlig du sikter, hvordan kan jeg justere det?
Lenke til kommentar

total copy er et veldig fint program til å kopiere filer i windows:

http://download.com.com/3000-2248-2167436....tml?tag=lst-0-1

med dette programmet kan du også stille hastigheten slik at HD'ene ikke jobber på fult over kopieringsprosessen (slik at du kan gjøre andre ting samtidig).

når du skal kopiere en fil/mappe drar du filen/mappen med høyre musetast dit du vil ha den og velger "total copy/move here"

Mvh, Jan Erik

Lenke til kommentar

Hmm, noen som har vurdert at varme kan ha noe med saken å gjøre?

prøv å få lånt deg ei hd vifte og se om d går bedre da. Og om du har 2 hder prøv å flytt de fra hverandre slik at de ikke varmer opp hverandre. Varme; maskins verste mareritt. En kompis av meg har samme problem, eller når han drar på video mappa si. Da låser pcn seg totalt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...