Gå til innhold

Tidenes spillserie skal kåres! - Runde to har startet!

Kår tidenes spillserie  

419 stemmer

1. 1. Hvilken er tidenes spillserie?

• Battlefield-serien (2002-)
      23
    • Diablo-serien (1997-)
      23
    • Final Fantasy-serien (1987-)
      49
    • Grand Theft Auto-serien (1997-)
      79
    • Half-Life-serien (1998-)
      93
    • Halo-serien (2001-2007)
      22
    • Metal Gear Solid-serien (1987-)
      33
    • Super Mario-serien (1985-)
      40
    • The Legend Zelda-serien (1987-)
      57

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Half-Life kom forresten ut i 1998. Ikke min personlige favoritt, men det var svært revolusjonerende for FPS med tanke på historiefortelling og gameplay samt gode multiplayer mods som Counterstrike. Ikke akkurat overrasket at det befinner seg i toppen.

Lenke til kommentar
Half-Life kom forresten ut i 1998. Ikke min personlige favoritt, men det var svært revolusjonerende for FPS med tanke på historiefortelling og gameplay samt gode multiplayer mods som Counterstrike. Ikke akkurat overrasket at det befinner seg i toppen.

Yup. Personlig vil jeg ikke sette FF serien så høyt.

Lenke til kommentar
Må si jeg er svært overasket over at Half-Life ligger så bra an. Er det et spill som fortjener å vinne? På hvilket grunnlag egentlig?

Du syns ikke at det er merkeligere at GTA-serien ligger så høyt oppe da ? ;)

Stemte Diablo 2, da valget sto mellom det og Ff-7 og Super Mario serien, men fins mye dårlig når det kommer til Mario.

Lenke til kommentar
Hvorfor stemmer vi over både spillserier og enkeltspill? Og hvorfor er Super Mario regnet som en spillserie og ikke Half-Life?

Hvis Half Life står som ett spill er det fordi noen har nominert det ene spillet. Vi stemmer på både enkeltspill og serier fordi Jorchi ville ha med alt, han har forøvrig skrevet begrunnelser for dette overalt i tråden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
dumt å ha noen serier og noen enkelt spill. super mario 64 er beste spillet etter min mening, men det er sykt mange mario spill som suger

Det er jo forsåvidt ikke galt, men ingen av dem som suger heter Super Mario....

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
dumt å ha noen serier og noen enkelt spill. super mario 64 er beste spillet etter min mening, men det er sykt mange mario spill som suger

Dette er jo litt av grunnen til at man kan stemme på både spill og serier. Siden noen (f. eks deg) mener at bare noen spill i en serie er bra, har man muligheten til å nominere enkeltspillene, så trenger man ikke stemme på spill man ikke liker i en serie. Du svarer jo deg selv når du sier at Super Mario 64 er det beste spillet, og du motsier deg selv når du synes det er dumt at man både kan stemme på serier og enkeltspill. Du synes ikke det er dumt, du synes det er bra fordi da kan du stemme på Super Mario 64 mens de som synes hele serien er super kan stemme på den. Det eneste som mangler er at du kunne nominert yndlingsspillet ditt.

Endret av -drugiS-
Lenke til kommentar

Jeg nominerer The Elder Scrolls-serien.

TES-serien er en av de største RPG-seriene noensinne, om ikke den aller største. I 1994 kom det første spillet, Daggerfall, ut og ble en enorm suksess. To år senere slapp Bethesda, spillutviklerne, ut Daggerfall, som også ble meget populært. I 2002 kom Morrowind ut, som var et enormt populært spill det også. Sist i serien (hittil) er Oblivion, som kom ut i 2006. Områdene disse spillene er i er kjent for å være enormt store, spesielt de to siste spillene. Usikker på hva de to første fikk, men Oblivion og Morrowind har for det meste fått karakteren 6/6 eller 10/10 overalt, inkludert Gamer.no. Spillene har også ulike rasen enn bare mennesker, alver og orker. De har Argonians (øglemennesker) Khaiijt (kattemennesker) og flere forskjellige typer mennesker og alver, og flere klasser enn de fleste spill, som ofte kun har ting som "Warrior, Archer, Rouge, Mage" osv.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...