Gå til innhold

Tidenes spillserie skal kåres! - Runde to har startet!

Kår tidenes spillserie  

419 stemmer

1. 1. Hvilken er tidenes spillserie?

• Battlefield-serien (2002-)
      23
    • Diablo-serien (1997-)
      23
    • Final Fantasy-serien (1987-)
      49
    • Grand Theft Auto-serien (1997-)
      79
    • Half-Life-serien (1998-)
      93
    • Halo-serien (2001-2007)
      22
    • Metal Gear Solid-serien (1987-)
      33
    • Super Mario-serien (1985-)
      40
    • The Legend Zelda-serien (1987-)
      57

Anbefalte innlegg

Dette skulle være en helt demokratisk avstemning. Følgelig var det brukerene som nominerte spillene de syntes fortjente det. Jeg kan ikke bryte inn og gjøre slike endringer.

Jaja men blir litt motsigende da FFVII er FF serien. Folk som stemmer FF serien synes kanskje FFVII er best bare at de vil hedre hele serien. Slik som det er nå så leder egentlig Final Fantasy, men p.g.a det er delt opp i 2 så ligger det på en tredjeplass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser egentlig ikke for meg at noen kan mene at Final Fantasy VII er TIDENES spill, og samtidig ikke like noen av de andre i serien.

Enig. Selvfølgelig kan man synes FFVII er temmelig mye bedre enn de andre, men liker man FFVII så liker man FF universet.

Det blir feil å la FF stå to ganger, mens ALLE andre spill bare står oppnevnt en gang. Da kan det faktisk skje at FF totalt får 99% mer stemmer enn noe annet uten alikevel å vinne. Hadde vært best å tatt bort FFVII og latt de stemmene gå under FF universet.

Lenke til kommentar
Jeg ser egentlig ikke for meg at noen kan mene at Final Fantasy VII er TIDENES spill, og samtidig ikke like noen av de andre i serien.

Enig. Selvfølgelig kan man synes FFVII er temmelig mye bedre enn de andre, men liker man FFVII så liker man FF universet.

Det blir feil å la FF stå to ganger, mens ALLE andre spill bare står oppnevnt en gang. Da kan det faktisk skje at FF totalt får 99% mer stemmer enn noe annet uten alikevel å vinne. Hadde vært best å tatt bort FFVII og latt de stemmene gå under FF universet.

Final fantasy 7 er veldig ulikt de andre spillene i serien tror jeg. Det er vel det eneste spillet i serien som hvor handlingen tar del i "fremtiden" og ikke i steampunk gamledager eller et annet univers.

Hvis dere ser nøyere etter, så ser dere at man kan stemme på halo serien og halo: CE.

Jeg stemte på halo:CE, men hvis jeg ikke hadde det valget ville jeg ikke valgt halo serien, siden jeg ikke synes at alle spilla er like bra.

Dessuten må alle spillene gjøres om til serier hvis det skal bli sånn som dere vil. Og det er flere spillserier her som har hatt veldig varierende kvalitet gjennom tiden.

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Final fantasy 7 er veldig ulikt de andre spillene i serien tror jeg. Det er vel det eneste spillet i serien som hvor handlingen tar del i "fremtiden" og ikke i steampunk gamledager eller et annet univers.

FF 7 er da også i et annet univers. Og det er heller ikke det eneste spillet i serien som foregår i en tid med high-tech.

Det var vel noen som nominerte FF VII, da. Skønner ikke at det er et problem at noen synes det er tidenes beste spill, mens andre synes hele serien er best

Det blir et problem for de av oss som liker begge, og ikke vet hvilket alternativ vi skal stemme på. Og jeg tror det er fler av oss enn det er av dem som liker enten eller.

Lenke til kommentar

Nominerer Mafia: The City of Lost Heaven

Alldri før har eg leved meg sånn inn i historien til et spill før, her levde eg virklig hovedpersonen Thomas (Tommy) Angelo som taxi sjofør på 1930tallet.

Husker eg akkurat hadde bygd meg en ny pc i 2000 og hadde noen uker tidligere komt over en trailer av et spill på en demo cd. Her stod det ikkje noe informasjon om hvilket spill det var,trailern var nesten for god til å være sann, den helt råe grafikken og bymiljøet, bank ran og getaways. Uten å helt vite hvilket spill det var snakk om prøvde eg å finne mer informasjon om det, uten å lykkes.

Fant så noen månder senere av en kompis at det var Mafia. Lette så opp all informasjonen eg kunne om spillet på nette, og det gikk ikkje lang tid før eg forhåndsbestilte det på nette.

5 dager etter eg hadde fått spillet i posten streike seff disken i pcen :dontgetit:

Men det gjekk ikkje lang tid før eg fikk pcen opp og kjøre igjenn og spilt meg gjennom mafia et par 3 ganger :w00t:

Gler meg virkelig til oppfølgern kommer.

Lenke til kommentar

FF 7 er da også i et annet univers. Og det er heller ikke det eneste spillet i serien som foregår i en tid med high-tech.

Ja, skrev litt feil der. Det jeg mente var at jeg syntes at FF7 hadde var mer futuristisk i forhold til de andre. Men du har rett, FFX og FF8 (?) var slik de og.

Lenke til kommentar

Jeg stemte for Final fantasy VII. jeg vet jo at det er ett av verdens beste spill så jeg sier meg enig med det da. Forresten spiller faktisk det nå for første gang. Veldig bra soundtrack og på den tiden var det sikkert veldig kule effekter også. jeg har kommet til Nibelheim. Når Cloud og Co skal jakte på Sephiroth. Altså Final fantasy VII Nåtid. ikke der Cloud forteller om fem år siden i Nibelheim hvor Sepphy brenner ned alt. 10/10 :)

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller fikk Half Life PLUTSELIG mange stemmer? :hmm:

Du har helt rett.

Litt suspekt. Noen som har noen formening om hvor stort tidsrom alle disse stemmene kom i.

Får vel kontakte en moderator å se om han/hun kan se noe. Så vidt jeg husker hadde ikke Half-Life mer enn en 10 poeng for et par timer siden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...