Gå til innhold

Tidenes spillserie skal kåres! - Runde to har startet!

Kår tidenes spillserie  

419 stemmer

1. 1. Hvilken er tidenes spillserie?

• Battlefield-serien (2002-)
      23
    • Diablo-serien (1997-)
      23
    • Final Fantasy-serien (1987-)
      49
    • Grand Theft Auto-serien (1997-)
      79
    • Half-Life-serien (1998-)
      93
    • Halo-serien (2001-2007)
      22
    • Metal Gear Solid-serien (1987-)
      33
    • Super Mario-serien (1985-)
      40
    • The Legend Zelda-serien (1987-)
      57

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ha ha. For en lett jobb. ;) Tidenes spill er såklart det orginale tetris. :)

Var vel laget av en russer? og var med som spill i bla windowos 3.1

Selv i dag blir man skikkelig hekta etter en liten stund. :)

Japaner som lagde det. Men det er bassert på et russisk brettspill.

Lenke til kommentar

Min nominasjon:

Duke Nukem 3D

Begrunnelse:

Det var et svært revulusjonerende spill spesielt på grunnlag av at du faktisk kunne spille lan via seriel kabel. Har ikke tall på hvor mange timer av livet mitt jeg brukte på dette. Både i coop mode, og mot hverandre. Husker spesielt godt noen brett der man kunne stille seg i hemlige rom med slike speil vindue, der bare den som sitter inne i rommet ser ut. Like morsomt hver gang når en ny kompis skulle spille multiplayer på duke, og ikkje skjønte hvor skuddene kom fra :p Dessuten var selve gameplayet genialt (flyging, shrink gun, ufattelig geniale komentarer, knuse flasker i barer med Nordenfeldt Gun gi penger til damer for å se på stash, trykke på en knapp for å springe ekstra fort etter man hadde tatt slik springe ting, etc.) Kunne skrevet uendelig mye mere. Genialt spill!!!

Stiller meg undrende til at ingen har nominert dette spillet tidligere.

Gleder meg til Duke Nukem Forever kommer ut, og håper det blir minst like revolusjonerende :D

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden er ikke World of Warcraft nominert?

Det finnes ingen spill jeg vet om som er spillt like mye som wow. Spillet har vi elsket i et par år nå, og selv om veldig mange nå er gått lei, så kan vi ikke komme bort ifra at de aller fleste gamers har spillt wow mer enn noe annet spill.

Denne tråden mangler spillet VELDIG mange vil regne som et av de beste spillene noensinne, derfor velger jeg ikke å stemme.

Lenke til kommentar

Hehe, Final Fantasy serien opp mot Metal Gear Solid-serien opp mot Portal?

Hvorfor heter avstemningen tidenes spill når lista har mange serier?

De første Metal Gear-spillene var ikke all verdens, ikke før Metal Gear Solid kom til PlayStation, og er MGS: Acid med for eksempel? En serie hvor de fleste spillene er under middels kan jo ikke være tidenes "spill"? Dette gjelder også Final Fantasy-serien. 7 er et av de bedre spillene all over, men etter det så ble det jo ikke det samme, og hvor mange her har spilt noen Final Fantasy-spill før Final Fantasy 7? Personlig har jeg gått igjennom 2,3,5 og 6, men synes da ikke de var noe særlig mer enn middels? Ingen karakterer som fenger og noen av systemene for klasser er rene mareritt.

Og hvilke spill er med i Half-Life-serien? Er Half-Life 2: Lost Coast med?

Jeg forstår at dette skal være en løs poll som ikke betyr annet enn hvilket spill vi brukerne liker, men hva med å holde den til spill og bare spill?

Btw, stemte Portal. Både MGS-serien og FF-serien er bedre arbeid, men bare Portal har gitt meg den gode følelsen av å bli totalt gledelig forvirra hver gang jeg kom ut av en portal. Med "nedmuntring" fra GLaDOS. Aldri rakk det å bli kjedelig, aldri følte jeg at jeg hadde gåptt glipp av noe viktig informasjon og aldri følte jeg at jeg glemte hvorfor jeg gjorde det jeg gjorde.

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden er ikke World of Warcraft nominert?

Det finnes ingen spill jeg vet om som er spillt like mye som wow. Spillet har vi elsket i et par år nå, og selv om veldig mange nå er gått lei, så kan vi ikke komme bort ifra at de aller fleste gamers har spillt wow mer enn noe annet spill.

Denne tråden mangler spillet VELDIG mange vil regne som et av de beste spillene noensinne, derfor velger jeg ikke å stemme.

Uff, det så jeg ikke. Skulle ha nominert det.

Jaja, ble Portal på meg. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...