Gå til innhold

Tidenes spillserie skal kåres! - Runde to har startet!


Kår tidenes spillserie  

419 stemmer

  1. 1. Hvilken er tidenes spillserie?

    • Battlefield-serien (2002-)
      23
    • Diablo-serien (1997-)
      23
    • Final Fantasy-serien (1987-)
      49
    • Grand Theft Auto-serien (1997-)
      79
    • Half-Life-serien (1998-)
      93
    • Halo-serien (2001-2007)
      22
    • Metal Gear Solid-serien (1987-)
      33
    • Super Mario-serien (1985-)
      40
    • The Legend Zelda-serien (1987-)
      57


Anbefalte innlegg

Listen ser til nå slik ut:

 

- Adventur Delux

- Assassin's Creed (2007)

- Championship Manager serien (1992-)

- Comand And Conquer seien

- Deus Ex

- Diablo 2 (2000)

- Doom (1993)

- Final Fantasy 7 (PS1)

- God of War

- Gothic 2

- Grand Theft Auto serien

- Grim Fandango

- Half-Life (2000)

- Halo serien (2001-2007)

- Halo: Combat Evolved (2001)

- Hitman-serien

- Metal Gear Solid-serien (1987-)

- Rayman 2: The great escape (1999)

- Shenmue-serien (1999-2001)

- Super Mario-serien (1985-)

- The Great Giana Sisters

- The Legend Zelda Serien (1987-)

- Turrican(1990-)

 

 

Egentlig hadde jeg regnet med at kun spill som fikk flere nominasjoner, skulle komme med. Men antall nominasjoner på hvert spill var mildt sagt få, så da tok jeg med alle. Som her fulgt reglene vel og merke.

 

Kom gjerne med innvendinger om noe skulle være feil.

Spillene er oppgitt i alfabetisk rekkefølge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil gjerne nominere Battlefield Serien.

 

Battlefield er en videospillserie som utvikles av Digital Illusions CE og utgis av Electronic Arts. Alle spillene er førstepersonsskytespill som foregår i krigssituasjoner fra forskjellige deler av det siste århundret, og alle er mest populære for sin spillbarhet over Internett.

 

Spillene i serien:

 

Battlefield 1942

 

Battlefield 1942 ble utgitt høsten 2002 og handlingen finner sted under andre verdenskrig. Det er utgitt to utvidelsespakker (expansion packs) til spillet:

 

* Road to Rome (vinteren 2003).

* Secret Weapons of World War II (høsten 2003).

 

Battlefield Vietnam

 

Battlefield Vietnam ble utgitt våren 2004, og handlingen finner sted under Vietnamkrigen.

 

Battlefield 2

 

Battlefield 2 ble utgitt sommeren 2005, og handlingen finner sted noen år inn i fremtiden. Battlefield er et nettspill, det vil si at du må ha internett tilgang for å spille slik det er ment, men du kan selvsakt benytte LAN (Local Area Network/Lokalt datanett) eller enkeltspiller som vil si at du spiller mot datamaskinen. Alle Battlefield 2-spill/-pakker har etter den nye oppgraderingen (v.1.3) innkludert en ny spillmotor kalt COOP. Denne oppgraderingen gir deg muligheten til å spille mot datamaskinen med en eller flere venner. Battlefield 2 og tileggspakkene gir en realistisk innlevelse i den moderne krig slik den er i dag, eller kanskje kommer til å bli? Det har blitt utgitt én utvidelsespakke til Battlefield 2, i tillegg til to «oppgraderingspakker»:

 

* Special Forces (høsten 2005) (utvidelsespakke).

* Euro Force (våren 2006) (oppgraderingspakke).

* Armored Fury (sommeren 2006)(oppgraderingspakke).

 

Battlefield 2: Modern Combat

 

Battlefield 2: Modern Combat ble utgitt høsten 2005, og var det første Battlefield-spillet som kom ut til konsoller, nemlig Playstation 2 og Xbox. En Xbox 360-versjon er under utvikling. Spillet spilles i moderne krigs alder. I spillet starter man som en soldat og går etterhvert opp i gradene, den høyeste graden man kommer opp i er oberst.

 

Dette er et spill som har veldig bra grafikk, og gir en deg en følelse om å være i en ekte krig.

 

Battlefield 2142

 

Battlefield 2142 ble utgitt høsten 2006, og handlingen finner sted i året 2142, altså i fremtiden. Dette er det andre utgitte fremtidsspillet i Battlefield-serien.

 

Battlefield: Bad Company

 

Battlefield: Bad Company er et planlagt utgitt videospill i Battlefield-serien og er det første spillet i serien som er rent designet til XBOX 360 og Playstation 3. Spillet har en større fokus på enspiller-modus, men flerspiller over internett er selvfølgelig med.

Lenke til kommentar

Ok. Da nominerer jeg StarCraft

Det gjør jeg fordi jeg mener det er tidenes strategispill. Jeg vet ikke om noen rts-spill med like stor dybde i gameplayet, mtp. strategier o.l. Dessuten er det vel det spillet som har påvirket utviklingen av spillturneringer mest(bortsett fra cs)(korea, wcg osv.)

 

Har ikke tid til å skrive mer om det nå.

Lenke til kommentar

Jeg vil nominere Pong

 

Pong er et av de mest kjente spillene ever made, for å ikke nevne et av de første. Et utrolig genialt spill som tok hle generasjoner av skaftet. Det at det kom i 72 er bare utrolig, for det lages enda forskjellige versjoner av spillet og det spilles enda. Det er ikek mange spill som har vart i 36 år og er like underholdene som det var dag 1

Lenke til kommentar

Jeg nominerer Neverwinter Nights (2002).

Dette spillet er basert på en liten del av d&d 3.0, spillet har en veldig rik enspiller del der starten tar sted i neverwinter (du kan lage egne "campaigns" eller laste ned fra sider). I spillet så kan du spille en rekke klasser, blant annet barbarian, bard, cleric, druid, fighter, monk, rogue. Spillet er et fantasy rpg. Flerspiller delen er også ganske bra, du kan spille lan og på internett. På internett så er det bare privar personer som står for tjenerne. Noen tjenere er arean/pvp, noen er rpg, noen er action o.s.v.

Lenke til kommentar

Ingen har gjort det enda, så da nominerer jeg like så godt vinneren. :D

 

Final Fantasy-serien

 

Denne serien har kommet seg helt opp til nummer 12, i tillegg til noen spin-offs og andre prosjekter. En serie som gang på gang leverer, og aldri føles gjenbrukt er ganske utrolig gjort for en spillserie som har holdt på i flere tiår. Det er fortsatt langt igjen av denne, og vi ser frem mot mange gode spill i fremtiden. Det er vell allerede 4-5 spill under atvikling as we speak.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Ha ha. For en lett jobb. ;) Tidenes spill er såklart det orginale tetris. :)

Var vel laget av en russer? og var med som spill i bla windowos 3.1

Selv i dag blir man skikkelig hekta etter en liten stund. :)

 

 

Da tetris kom til kina, var det mange som spillte opp hele lønnen sin på tetris automatene, og dermed ble det økonomisk krise for flere.

 

Litt artig =P

Lenke til kommentar

Jeg nominerer Portal pga. sin innovative, intelligente og geniale måte på å vise hvordan man kan lage spill i førstepersons-perspektivet på, uten at man er nødt til å skyte alt som beveger seg, men fortsatt bevare actionen. Og ikke minst humoren, og den eksplosive finalen, med den beste slutten jeg noen gang har sett på et spill.

 

Noen burde nominere HL2 før det er for sent. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...