Gå til innhold

Tidenes spillserie skal kåres! - Runde to har startet!

Kår tidenes spillserie  

419 stemmer

1. 1. Hvilken er tidenes spillserie?

• Battlefield-serien (2002-)
      23
    • Diablo-serien (1997-)
      23
    • Final Fantasy-serien (1987-)
      49
    • Grand Theft Auto-serien (1997-)
      79
    • Half-Life-serien (1998-)
      93
    • Halo-serien (2001-2007)
      22
    • Metal Gear Solid-serien (1987-)
      33
    • Super Mario-serien (1985-)
      40
    • The Legend Zelda-serien (1987-)
      57

Anbefalte innlegg

Lurer på korleis lista hadde sett ut viss vi hadde venta til etter MGS4, men det er jo alltid så mange "viss" uansett. Mi stemme gjekk til Zelda i alle fall, betre serie eksisterar ikkje! :)

Merkeleg at Warcraft ikkje kom seg inn på denne lista, hugsar ikkje, men reknar med serien var nominert i første runde.

Uansett, eg fekk ein ide. I alle sånne "verdas beste spel" aktige avstemningar er det jo strengt tatt ingen overraskingar. Kva om vi lagde ein "tidenes nest beste spel" tråd? Eg trur i grunnen det kunne blitt meir variert og interessant :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil nominere:

Donkey Kong-serien!

Donkey Kong var sammen med Mario og Zelda den dominerende spillserien på SNES. Jeg husker de veldige boss-kampene, de forskjellige kjæledyrene man kunne ta til hjelp (neshornet som knuste alt i sin vei) og den søte humoren (Den sarkastiske Cranky-Kong, den lite begavete Donkey Kong og den store stygge krokodillen som herset med krokodille-undersottene sine.

Brettene var oppfinnsomme (berg-og-dalbane :love: ), og grafikken var god for sin tid.

Donkey Kong Country 1,2 og 3 kom ut på Snes(i tillegg til diverse Kong-spill på Gameboy) før Donkey Kong 64 gjorde sitt inntog i 3D. Spillet var kanskje ikke banebrytende, men leverte likevel så det ljomet. Kanskje noen husker den avgjørende boksekampen :new_woot: , eller har minner fra multiplayer? Introen i spillet ( en slags rap) er klassisk!

Lenke til kommentar

Ble metal gear solid, ingen andre spill har fått meg til å føle,tenke og utrykke meg så mye som den serien. Det er uten tvil noe av det beste innen for medie bransjen noensinne. og snake kommer til å bli dypt savnet etter 12 juni!!

Lenke til kommentar
Sikkert bare jeg som er paranoid, men syns det er litt påfallende at Half Life nok en gang, helt i likhet med forrige runde, plutselig får veldig mange stemmer på kort tid mot slutten.

Kanskje fordi folk begynner å bli lei av GTA VI.

Half life eier, foressten! :D

Lenke til kommentar

Etter den nedturen Half-Life 2 var, klarer jeg ikke helt forstå interessen der. Jeg stemte selvfølgelig MGS. Det er få spillserier som klarer å suge meg så kraftig inn (HL1 klarte det, 2ern ble bare pixeljackoff) som det Solid Snake og crewet klarte.

GTA IV som jeg også nå spiller gjennom er alright, men det er dessverre bare average grei underholdning. GTA-serien har også tapt seg betraktelig.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har nå gjort et ærlig forsøk på å spille Half Life 2: Episode One, og jeg må innrømme at det er vanskelig for meg å se hvorfor blant annet dette fortjener denne tittelen. Kan noen forsøke å forklare meg hva som er så fantastisk med dette spillet?

Lenke til kommentar

Når folk hører Half Life tenker jo mange på spillene som er kommet ut som mods. CS, Team Fortress osv.

Vet ikke om mange stemmer pga det?

Jeg stemmer selv på Diablo, tror også det er mange andre som kan komme til å gjøre det nå som D3 sirkuset er i gang. Gleder meg mye når jeg tenker tilbake på tiden med Diablo og Diablo 2...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...