Gå til innhold

Tidenes spillserie skal kåres! - Runde to har startet!

Kår tidenes spillserie  

419 stemmer

1. 1. Hvilken er tidenes spillserie?

• Battlefield-serien (2002-)
      23
    • Diablo-serien (1997-)
      23
    • Final Fantasy-serien (1987-)
      49
    • Grand Theft Auto-serien (1997-)
      79
    • Half-Life-serien (1998-)
      93
    • Halo-serien (2001-2007)
      22
    • Metal Gear Solid-serien (1987-)
      33
    • Super Mario-serien (1985-)
      40
    • The Legend Zelda-serien (1987-)
      57

Anbefalte innlegg

Hvordan er det mulig at rørleggeren ikke vinner dette?

Niko Bellic er 50 ganger tøffere enn en kastrert italiener

Men Duke Nukem er 10034 ganger tøffere enn en sliten østeuropeer, derfor er duke nukem spilla de beste som noensinne er lagd.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ble MGS nok en gang her. Synes det er helt ufattelig at Half Life har så mange stemmer!

Nå har jeg ikke prøvs Half Life mer en en gang for 6-7 år siden, men jeg kan ikke skjønne at historien i disse spillene skal være bedre og mer gjennomtenkt, samt fullført enn historien i MGS. Jeg tviler på det for å si det slik.

Lenke til kommentar

Tja, nå er ikke historie det viktigste i et spill, ikke for meg i alle fall.

MGS1 var finfint, MGS2 ble litt over-the-top historiemessig og skuffet i forhold til de skyhøye forventningene. MGS3: Subsistence har jeg liggende, men faktisk ikke åpnet ennå...

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Stemte på selvfølgelig GTA serien

Grunnlaget er veldig mye men tar det viktigste

Hvert spill levere varene uansett

Men det stod imellom Mario og GTA serien i mitt hode, men klarte å bestemme meg ganske fort egenligt

Jeg har ikke skrapet overflaten av GTA IV da jeg har såvidt begynt på spillet :p

Og ja jeg kan ikke skjønne att HL-serien er så bra, med tanke på Orange Box er oppskrytt og ikke minst HL2 der du er en person du får aldri vite hvem han egentligt er. Hadde spillet fokusert mer på hans bakgrunn for livet osv hadde jeg likt bedre HL2 ;)

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Jeg har ikke skrapet overflaten av GTA IV da jeg har såvidt begynt på spillet :p

Er vel ca 40% uti spillet og føler at jeg har sett det som er å se. Det som skjer nå er ting jeg har sett tidligere i spillet eller i GTA3. Gikk veldig fort lei av GTA4. Føler at det er så lite nytt i forhold til ting jeg har sett før. Historien gjorde meg litt engasjert i begynnelsen, men virker som om det knapt er noen historie lenger. Føler at jeg bare surrer rundt og gjør oppdrag for folk uten mål og mening. De første dagene ble det mye GTA4, nå blir det veldig sjeldent. Som regel når jeg bestemmer meg for å spille det litt går jeg lei etter ett oppdrag.

Lenke til kommentar
MGS3: Subsistence har jeg liggende, men faktisk ikke åpnet ennå...

Da er det på tide. :)

Sliter med å bestemme meg her. Er så mange forskjellige kriterier å stemme utifra, og har vanskelig med å bli enig med meg selv om hvilken av disse spillseriene som har gitt meg mest. Det står mellom Final Fantasy, Metal Gear Solid, Super Mario og Grand Theft Auto.

Lenke til kommentar

"Gratulere Half Life! Her har vi altså en oversikt over hvilke spill Gamer.no sine brukere verdsetter høyest. Dette burde være noe å bryne seg på for enhver."

Njaa. Jeg vil heller si vi sitter igjen med en oversikt over hvilke spill 534 av _forumbrukerne_ har valgt ut fra et utvalg som igjen ble valgt ut over, i denne sammenheng, ganske kort tid, med strenge regler for hvilke nominasjoner som ble godkjent (slik at yngre, late, eller ressurssvake forumbrukeres nominasjoner ikke ble godkjent).

Jeg sier ikke at initiativet ikke er godt, jeg vil ikke engang hevde at resultatet ikke er spennende. Men jeg vil si at tråden ikke kan sies å ha truffet bredt nok til å kunne sies å tale for gamer.no 's brukermasse generellt. Si forumbrukerne, eller enda bedre, understrekt at det bare gjelder for _en del_ av forumbrukerne, så skal jeg slutte å sutre.

Lenke til kommentar

For meg er det kun pc-spill som gjelder da jeg ikke har spilt konsoll spill siden slutten av 80-årene og da er half-life serien en soleklar vinner for meg, ser ut som mgs sliter litt i den nye avstemningen. får håpe half life får litt flere stemmer slik at vi kan gå forbi gta

Lenke til kommentar
Ble MGS nok en gang her. Synes det er helt ufattelig at Half Life har så mange stemmer!

Nå har jeg ikke prøvs Half Life mer en en gang for 6-7 år siden, men jeg kan ikke skjønne at historien i disse spillene skal være bedre og mer gjennomtenkt, samt fullført enn historien i MGS. Jeg tviler på det for å si det slik.

Jeg ler av dere. Valves fortellerteknikker, spesielt i den andre og dens mange episoder, er blant de beste i spillbransjen. Half-life 1 revolusjonerte FPS med sin blanding av eksplosiv action og puzzles, samt at det ikke gikk i et sett hele tiden. Alle FPS nå i dag er preget av dette. Områder hvor du sloss mot hundrevis av fiender, og om råder der du kryper rundt og ikke ser noen.

Half-Life 2 kom med en utrolig bra fysikkmotor, og introduserte blant annet Gravity-Gun, som ble kåret av GT.com som beste spill-våpen. Gavity-Gun er det første våpnet ever som er basert på kun på fysikk. Og hisorien henger godt på grep med Half-Life 1, selv om scenarioet ikke en gang ligner.

Apropos gjennomtenkte historier: Hvor er Warcraft-serien? Imo. den mest utrolige historien som noen gang har blitt skapt.

Og ja jeg kan ikke skjønne att HL-serien er så bra, med tanke på Orange Box er oppskrytt og ikke minst HL2 der du er en person du får aldri vite hvem han egentligt er. Hadde spillet fokusert mer på hans bakgrunn for livet osv hadde jeg likt bedre HL2 ;)

Orange Box har lite med Half-Life som spill å gjøre. Og hva mener du med "med tanke på at Orange Box er oppskrytt"?

Spillet fokuserer i stor grad på, kanskje ikke på bakgrunn, men på rollen han har som jordas helt. Om du vil vite hans bakgrunn, så er det bare å lese.

Gordon Freeman var en vanlig ung gutt, som bestemte seg for å bli proffessor på et forskningsinstitutt. Da han, på 80-tallet, var 27 år gammel og nyutdanna med doktorgrad, skjedde noe galt på forskningsintituttet. Tadaaaaa. Det er bakgrunnen hans.

Endret av Frohman
Lenke til kommentar

Jeg ler av dere. Valves fortellerteknikker, spesielt i den andre og dens mange episoder, er blant de beste i spillbransjen. Half-life 1 revolusjonerte FPS med sin blanding av eksplosiv action og puzzles, samt at det ikke gikk i et sett hele tiden. Alle FPS nå i dag er preget av dette. Områder hvor du sloss mot hundrevis av fiender, og om råder der du kryper rundt og ikke ser noen.

Half-Life 2 kom med en utrolig bra fysikkmotor, og introduserte blant annet Gravity-Gun, som ble kåret av GT.com som beste spill-våpen. Gavity-Gun er det første våpnet ever som er basert på kun på fysikk. Og hisorien henger godt på grep med Half-Life 1, selv om scenarioet ikke en gang ligner.

Apropos gjennomtenkte historier: Hvor er Warcraft-serien? Imo. den mest utrolige historien som noen gang har blitt skapt.

Orange Box har lite med Half-Life som spill å gjøre. Og hva mener du med "med tanke på at Orange Box er oppskrytt"?

Spillet fokuserer i stor grad på, kanskje ikke på bakgrunn, men på rollen han har som jordas helt. Om du vil vite hans bakgrunn, så er det bare å lese.

Gordon Freeman var en vanlig ung gutt, som bestemte seg for å bli proffessor på et forskningsinstitutt. Da han, på 80-tallet, var 27 år gammel og nyutdanna med doktorgrad, skjedde noe galt på forskningsintituttet. Tadaaaaa. Det er bakgrunnen hans.

Careless

Fortsatt endrer jeg ikke min mening om Orange Box ;)

Lenke til kommentar
Careless

Fortsatt endrer jeg ikke min mening om Orange Box ;)

Fordi? Hva er galt med Orange Box? Du får tidenes singleplayer FPS-opplevelse, TF2 (for den som liker den slags) og det fantastiske Portal, for prisen av ett spill.

Tidenes singleplayer FPS-opplevelse sier du. Kremeksempel på middels sier jeg! Kjøpte Orange Box til PS3 og kan ikke akkurat si at jeg koste meg gjennom det. Det originale HL2 er i mine øyne et midt på treet skytespill. Episode 1 var ekstremt kjedelig, og Episode 2 var hakket bedre, men likevel kjedelig. Orket ikke mer når det nærmet seg slutten av Episode 2. I mine øyne gir både Resistance og Call Of Duty 4 en mye bedre enspilleropplevelse. Mange kommer kanskje til å reagere på at jeg nevner Resistance som bedre, men det får bare være. Resistance er i mine øyne mye bedre enn folk skal ha det til.

Mitt første møte med TF2 var svært negativt. Jeg skrudde det av etter kanskje 10 minutter. Var kjempeskuffet! Litt senere ga jeg det en ny sjanse, men inntrykket var ikke stort bedre da heller. Det var rett og slett svært kjedelig! Tidligere nevnte COD4 og Resistance har begge en mye bedre multiplayerdel enn det Orange Box sitt multiplayerspill, TF2, har å tilby.

Fantastiske Portal? Kan ikke se hva som var fantastisk med det. Drittkjedelig! Noe mer har jeg ikke å si om det.

Jeg er med andre ord ikke enig med deg angående Orange Box. Spillet er mitt nest mest skuffende PS3 kjøp. Kun overgått av Assassins Creed. I bestefall er det greit nok, men det er etter min mening ikke et spill som hører hjemme i en diskusjon om "tidenes spillserie". Kan forsåvidt nevne at jeg har solgt mitt eksemplar.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...