Gå til innhold

Tidenes spillserie skal kåres! - Runde to har startet!

Kår tidenes spillserie  

419 stemmer

1. 1. Hvilken er tidenes spillserie?

• Battlefield-serien (2002-)
      23
    • Diablo-serien (1997-)
      23
    • Final Fantasy-serien (1987-)
      49
    • Grand Theft Auto-serien (1997-)
      79
    • Half-Life-serien (1998-)
      93
    • Halo-serien (2001-2007)
      22
    • Metal Gear Solid-serien (1987-)
      33
    • Super Mario-serien (1985-)
      40
    • The Legend Zelda-serien (1987-)
      57

Anbefalte innlegg

Dette må være tidenes pinligste "tidenes spill"-tråd.

Hvor i allverden er Civilization, Monkey Island, Warcraft, Pirates, Ultima, Baldurs Gate, Elder Scrolls, Syndicate, Colonization, Master of Magic, X-Wing/Tie Fighter, Dune, Ultima Underworld, Wing Commander, Space Quest, Pinball Dreams/Illusions/Fantasies, UFO/XCOM, Doom, Mortal Kombat, Spy vs. Spy, Eye of the Beholder, Defender of the Crown, Speedball 2 Brutal Deluxe, James Pond osv osv osv ?

Hva med å ta seg tiden til å lese førstepost før du nevner opp alle dine favorittspill?

Whiner

Det er dere i såfall to om å være. :)

En kåring av "tidenes spill" vil uansett bli en kåring som viser hvilke spill som er mest populære, ikke hvilke som nødvendigvis er de beste. Spillene du nevner er ikke med fordi de ikke ble nominert, og da hjelper det ikke hvor bra de er, siden de ikke er populære nok. (Hadde de vært det hadde noen nominert dem)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik sett ja, det blir en popularitets konkuranse og ikke en kåring av tidenes spill. Men så har det seg slik at alle har sin mening om hva som er tidenes spill så noe konklusiv avstemning blir det ikke, men heller en pen samling av minneverdige og gode spill.

Lenke til kommentar
Evt. samlet de som er oppdelt(ff7).

edit: mtp. at det er kun 4 spill med over 30 stemmer bør den nok senkes til 20 (8 spill så langt).

Mhm, hvis flere er interessert i dette så kan dette gjøres. Denne pollen stenger som sagt 17. mai.

Lenke til kommentar

vanskelig vanskelig.. Favoritter som fallout-serien og baldurs gate serien skulle jeg gjerne sett inne..

Neverwinter nights er jo bås i forhold til sine forgjengere baldurs gate og planescape torment... men min egen feil at jeg ikke har nominert tenker jeg :p

Lenke til kommentar

Stemte på Battlefield serien, men at et spill som Assassin's Creed er med på listen og at folk har stemt på det fatter jeg ikke det er ok, men jesus christ når det finnes spill som World of Warcraft, Gears of War, Guild Wars, Forza2, Guitar Hero, etc, etc..

Bah angrer på at jeg ikke så denne tråden før..

Lenke til kommentar

Har hatt størst glede av Warcraft-serien, men den var ikke tilstede. Tenkte så på Red Alert 1/2, men den komplette CC-serien er ikke noe å skryte av.

Det ble GTA over Super Mario. GTA blir bare bedre og bedre, mens Mario blir bare dårligere og dårligere. Koste meg spesielt mye på snes og n64, men GC og Wii-Mario var bare skrot.

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar

Jeg nominerer CoD4.

Utgivelses dato: 9, november 2007.

Utvikler: Ininity Ward

Utgiver: Activison

Plattform: PC/Xbox 360/PS3

Sjanger: Action

Aldersmerking: 16+

Hvorfor jeg nominerer CoD4?

Fordi det er et av de beste spillene jeg har spilt på lenge. Utrolig nais grafikk og godt gameplay. Selvom enplayer delen ønskes lengre så gjør to player delen opp for mye av det. utrolig godt spill som de fleste liker. Første gang jeg spilte spillet satt jeg og skalv av sepnning under første mision. Skjelden jeg liker et spill så godt. Pluss at Infinity Ward hadde mye jobb å gjøre, ikke bare komme seg vekk fra nazi drepinga, men også forbedring av gameplayet. Og det ferdige resulatatet ser vi i CoD4 som ikke kunne ha vært gjort stort bedre.

Lenke til kommentar

Nomineringen er nok ferdig, n4w.

Hvis ikke det er mulighet for at en moderator kan legge til flere alternativer i pollen? Det er kommet en del nominasjoner etter at nominasjonen ble "stengt". Det er også mange som har klaget på at enkelte spill ikke er der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...