Irn-Bru Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Åhh, tenk og sitti her med en ISKALD Irn-Bru + en salt&vinagar potetgullpose fra Walkers Har hørt at Irn-Bru kommer til Norge nå snart. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Da hadde jeg blitt evig glad Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Hvis det skulle skje måtte de i tilfelle endre på oppskriften, da den inneholder to stoffer som er forbudt i Norge. Noe lignende har blitt gjort med Burn, uten særlig hell spør du meg - det er en betydelig smaksforskjell mellom Burn kjøpt her til lands, og for eks. i Hellas. Lenke til kommentar
Irn-Bru Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Ok, og det er du sikker på? Vet du hva slags ingredienser det er snakk om? Nå er jo Burn en energy drikke vel, og det er strenge regler hvertfall når det gjelder koffein. Det er jeg klar over. Ellers vet jeg Mattilsynet følger EU direktivene veldig nøye når det gjelder mat og drikke, og Irn-Bru selges i mange EU land så vidt jeg vet.. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Er vel snakk om fargestoffene "Poceau 4R" og "Sunset Yellow FCF". Stemmer at vi følger EU-direktivene, men vi har også et sett med egne regler som i enkelte tilfeller er enda strengere. Fins massevis av eksempler på dette ... Lenke til kommentar
Irn-Bru Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Nei de er lovlige (E110 og 124). De var ulovlige før, men blir blant annet brukt i Ibux tabletter i Norge pdd. Den jeg er veldig usikker på er AFC (Ammonium ferric citrate) eller ammonium jern sitrat. Ingrediensen har et codex nummer, men jeg tror ikke den har fått et E-nummer i Norge enda. Siden det er kun 0,002% blir det jo brukt som et tilsetningsstoff og ikke som en ingrediens, derfor tror jeg ikke det blir noe problem å få den godkjent. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Okai - men om de blir brukt i ibux-tabeletter, betyr ikke det nødvendigvis at det hjelper noe. Red Bull inneholder flere stoffer som kvalifiseres som legemiddel her til lands, ergo har man kun lov å importere til et års forbruk. Er dog litt skeptisk til at det er fargestoffer i ibux-tabeletter? Lenke til kommentar
Irn-Bru Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Sammensetning av Ibux. (Dette er tyggetabeletter) Virkestoff er: Ibuprofen 400 mg. Hjelpestoffer er: Makrogol 600, kaliumhydroksid 50% oppløsning, Kapselmateriale: Gelatin, sorbitol (flytende, delvis dehydrert), kochenillerød A (E124), lecitin, triglyserider av middels kjedelengde. Trykksverte: Hvit trykksverte, Opacode NSP-78-18022. Se: http://www.felleskatalogen.no/pasientutgav...3635/94954.html En ting du må tenke på er at E124 ikke er et legemiddel. Siden du refererte til at RedBull hadde stoffer som kvalifiserte til det. Uansett I dag snakket jeg med en kompis som har en kompis som jobber i Ringnes og han hadde også hørt at Irn-Bru kom til Norge snart, nærmere bestemt i mai. KONGE hvis det skjer da! Lenke til kommentar
Irn-Bru Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Søkte akkurat etter E124 og E110 på Google nå, og alle som spiser smågodt i Norge får i seg de stoffene. Tror dette med E stoffer blir blåst opp for liten grunn. Foreldre burde ta ansvar dersom de vet barna reagerer på enkelte stoffer.. Endret 26. mars 2008 av Irn-Bru Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) *postet i feil tråd gitt ...* Endret 26. mars 2008 av the Stig Lenke til kommentar
Irn-Bru Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Er det noen her inne som kjenner til Irn-Bru og kanskje har smakt den? Lenke til kommentar
Irn-Bru Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Oh yeah BABY!!! http://www.facebook.com/group.php?gid=28730075514&ref=mf Lenke til kommentar
Scotty89 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 HEY Folkens Irn Bru Fåes Kjøpt På rema 1000 PÅ løren Kjøpte en flaske i dag WoHooooo Endelig :!: Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) En skotsk leskedrikk. Den har oppnådd kultstatus verden over fordi den er et av få mineralvannprodukter i verden som selger bedre enn Cola i det respektive landet. Uttales for øvrig "iron brew". Endret 22. mai 2008 av Loeve Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Kult at den har kommet seg hit til lands. Fikk nylig smakt en boks, importert fra Skottland - må si jeg ble overrasket, var en særdeles god brus. Håper den beveger seg til resten av landet etterhvert også Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Irn-Bru er godt det. Minner kanskje mest om Urge, om man skal sammenligne med noe annet på markedet? Er noen måneder siden jeg smakte den nå, så jeg husker den ikke 100%. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Njaei, jeg vil påstå at Urge er mye søtere, og mangler dessuten den syrlige smaken til irn bru. Om noe vil jeg påstå at irnbru smaker Cola med fruktsmak istedet for sirup. Lenke til kommentar
Riffrafferen Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Irn-bru er helt fantastisk dagen derpå!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg