Speciale Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Jeg har fått i oppdrag om å finne ut hvordan man på best mulig måte skal sette opp ett nettverk. ISP er telenor, men vil bli NGT "bredbånd langdistanse" til sommeren. Det er følgende elementer her. Hus1, Hus2, datamaskin 1, datamaskin2, 50 meter avstand. I dag så er inntaket i hus1, mens det er 100 meter ekstra kabel til hus 2 hvor ruter er og her er datamaskin2 på internett. Men nå vil også personen som bor i hus1 ha internett på datamaskin1. Det som er ønskelig er at det blir nettverket blir trådløst i hus1 og kablet i hus2. Hvordan gjøre dette effektivt på ett abb? Alternativt at nettverket i hus2 også er trådløst. Takk på forhånd Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Det er en del tråder om dette allerede, f.eks https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&hl=linksys Lenke til kommentar
Speciale Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Joda, det er endel tråder allerede, fordi de som kan terminologien i nettverk. Jeg er svært grønn i denne verden da jeg aldri har gjort noe som helst annet enn kablet og det er 5 år siden sist. Hva er f.eks Sta-mode? Hyperwrt firmware? WDS? Sorry, jeg trenger å vite hva spesifikt jeg trenger, og ikke en diskusjon som all mulig slags terminologi som jeg ikke skjønner det spøtt av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå