_Ferrari_ Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Hei! Planlegger å migrere en Joomlaside jeg er admin for fra 1.0.15 til 1.5.2. Har lest denne guidem, og testet det lokalt på en server jeg har. Det fungerte fint! Men, testingen foregikk uten noen tredjepartsplugins. Synes ikke guiden er helt klar (eller så er det noe jeg ikke forstår) på hvordan man skal inkludere alle tredjeparts componentns/mambots i migreringen. F.eks skal jeg ha med et galleri og en gjestebok med innhold. Andre plugins kan innstalleres på nytt, da de ikke har noe data som skal overføres på samme måten som nevnte. Tenker da på JCE, plugin for php i egne moduler og besøksteller. Dette er helt sikkert mulig på et vis? Men jeg forstår ikke hvordan. Fint om noen med erfaring kan hjelpe meg litt her. På forhånd takk :-) Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Hei, Jeg har også testet dette - uten nevneverdige gode resultater. Jeg brukte FacileForms, SMO ShoutBox og diverse små plugins - men INGEN av de ville fungere etter migreringen. Databaseoppføringene de krever har byttet plass og/eller navn, og det fantes på det tidspunktet ingen patcher. Hva med å prøve hele migreringen på en lokal server? Dersom du er admin, kan du jo hente ut det du trenger, og opprette en kopi av hele webområdet. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Hmm.. Det kan jeg jo gjøre et forsøk på. Vil det funke å hente ut en full backup fra phpMyAdmin (oppskrift på det?), og legge den inn på en lokal server, samt å kopiere hele /var/www på websiden min, og legge den på en lokal server? Det er jo gjesteboka og galleriet som er viktig, andre plugins har jo som sagt ingen data jeg trenger å kopiere over.. Endret 26. mars 2008 av _Ferrari_ Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Har ingen oppskift på phpMyAdmin, men det er bare å eksportere hele databasen, for så å importere den på en lokale serveren. Filene må flyttes slik du beskriver. Husk å oppdatere configuration.php i rotkatalogen til joomla med de nye opplysningene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå