Gå til innhold

Tamron 11-18mm. Bra og billig vidvinkel?


Anbefalte innlegg

Okey, jeg har endelig funnet ut hva slaks objektiv jeg skal gå for, vidvinkel. Nå nermer sommeren seg og da kan jeg ha blenderen på f/8. Noe som gjør hele bildet klart. Tokk dette bildet med standrd objektivet till 400D. BRukte dog helt feil blender (f/3.5 ;_;). Men det er ikke poenget. JEg er fornøyd med skarpheten på dette bildet, er tamronen minst like bra?

 

2352411564_f93bcb0b54.jpg?v=0

 

Koster 3.000.- kr på Japanphoto og det er det jeg har råd til foreløpig. Skal kansje kjøpe meg 40D etter sommeren pga sommerjobb og rett ut i læra. Men men. Noen invendinger?

 

http://japanphoto.no/product/objektiver/ta...18mm-for-canon/

Endret av Zettec
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min bror har også dette objektivet. Han kjører den på en D200 og er fornøyd med den.

 

Bildet du viser er jo et actionbilde, så en stor blender på f/3.5 er jo fint for å fryse personen.

Vidvinkel på 1.6 crop vil jo gi ganske stor dybdeskarphet selv på litt stor blender. Men ute kan du jo fint blende ned også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+149837134

Jeg har også objektivet, og det fungerer meget godt på min KM5D. Skarpe bilder. Objektivet er også meget lett, slik at det sånn sett er fint å ha med på tur. Jeg betalte ca 4000 kr for det i sin tid på JP og har ikke angret, selv om det har falt i pris etter hvert. En ulempe ved supervidvinkelzoomer er imidlertid at filtere er dyre.

Lenke til kommentar

Jeg har dette objektivet til 400D og er godt fornøyd. Har i all hovedsak brukt det til naturfotografering, men også litt andre ting. Er faktisk det objektivet jeg bruker mest.

 

Jeg leste en del tester før jeg gikk til innkjøp, og det virker som det er litt opp og ned om det er Tamron 11-18 eller Sigma 10-22 som stikker av med seieren, men i Norge er Tamron relativt rimelig så det skulle være et godt kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...