Lefse Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Jeg har hatt fri hele påskeuka, og der er det jo to helligdager utenom helgen. Får jeg betalt for disse to dagene? Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Du får ikke betalt om du ikke har vært på jobb, har du derimot jobbet disse to dagene skal du ha 100% tillegg.. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Kommer an på hvordan lønnsavtale du har. Timelønn eller månedslønn. Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Om du pleier å jobbe på disse dagene, og normalt skal få lønn for dem, så skal du få betalt.. Akkurat som du skal få lønn for 2. påskedag.. (mandag 24/3) Lenke til kommentar
RaNRuB Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Hvis du jobber etter en fast skiftplan hvor du alltid jobber fredager, så vil du da få betalt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Stianquniez: Tull og vas. Det gjelder i mange yrker, men langt fra alle. Hvis du er ekstrahjelp så spørs det om du får betalt (selv om du jobber "fast" disse dagene), men det varierer veldig fra arbeidsplass til arbeidsplass. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Jeg har arbeidskontrakt der på 2 år, som lærling, så kan vel regnes som fast ansatt. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Stianquniez: Tull og vas. Det gjelder i mange yrker, men langt fra alle. Hvis du er ekstrahjelp så spørs det om du får betalt (selv om du jobber "fast" disse dagene), men det varierer veldig fra arbeidsplass til arbeidsplass. Hmm, nå ble jeg virkelig nyskjerrig her, om du har ny lærdom til meg så for all del kom med den. Hvordan yrker gjelder ikke dette feks ? Og er det alle helligdager eller bare noen få ? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Jeg fikk lønning i dag, og det ser ut som jeg fikk lønn for de to helligdagene, og litt til. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Sianiqunez: Kan hende de fleste 8-16-yrker har det i tariffavtalen, men det er ikke noe du har krav på med mindre du og de andre på arbeidsplassen er fagorganisert, i alle fall. Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Dette gjelder alle røde dager som faller på en dag du ellers skulle ha jobbet.. I norge har vi, som jeg kommer på, 1. nyttårsdag, skjærtorsdag, langfredag, 1.mai, himmelspretten (?), 17. mai, 1. juledag... Er det en ekstra dag når det er pinse? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 I tillegg til dagene du nevner har vi 2. juledag, 2. påskedag og 2. pinsedag. http://no.wikipedia.org/wiki/Helligdager Lenke til kommentar
amaab Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Det er vel bare 1 og 17 mai du skal få betalt for hvis de faller på hverdager. Alle de andre dagene faller vel under forskjellige tariff avtaler. Eller egne avtaler med arbeidsgiver. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Jeg fikk betalt for de dagene hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå