FaZ3r Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Eg har et problem der eg får bluescreen konstant! Det har holdt på sånn helt siden eg kjøpte datamaskinen hos komplett for 2 år siden. Har prøvd å formatert datamaskinen noen ganger for å se om det hjalp. Har lest litt på forum for å prøve å finne feilen men uten hell. Eg får bluescreen når eg spiller noe foreksempel Warcraft 3 og Trackmnaia Nations. Det bruker å skje også når eg bare chatter på msn og surfer på internett, helt sånn plutselig. Litt info om hva som står på bluescreen: *** STOP: 0x000000D1 (0x0000157C, 0x00000002, 0x00000000, 0xF5F4DCDB) *** nv4_mini.sys - Adress F5F4DCDB bace at F5E21000, Datestamp 43f17114 Dette er en av de utallige gangene eg har fått bluescreen. Det eg tror problemet ligger i er programmvaren "Creative SB X-FI". Men er litt usikker! Har lest at det er fler som sliter med akkurat dette programmet. Et anna problem når eg skal formatere datamaskinen er at når eg skal formatere drivere til skjermkortet fikk eg en CD som ikkje var til for å installeres med XP.. Litt om min datamaskin: Bruker Windows xp home Skjermkort: Nvidia GeForce 7900 GT Prosessor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 3800+ Kan dere hjelpe meg? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 nv4_mini.sys er vel sannsynligvis miniport driveren til skjermkortet ditt. Har du prøvd å oppdatere denne driveren, hva mener du med formatere driveren til skjermkortet forresten? Lenke til kommentar
FaZ3r Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 nv4_mini.sys er vel sannsynligvis miniport driveren til skjermkortet ditt. Har du prøvd å oppdatere denne driveren, hva mener du med formatere driveren til skjermkortet forresten? ops.. eg mente når eg skal installere driveren til skjermkortet. Er ikkje den kompatibel med Windows xp =) nv4_mini.sys er kansje den driveren eg ikkje får installert på datamaskinen min. (tror eg) Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Vel oppdaterte drivere finnes da på nvidias hjemmeside, de som følger med CD-en er som regel utdaterte uansett. Lenke til kommentar
FaZ3r Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Jepp skal se om eg klarer å laste ned de driverene =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå