olavgb Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Jeg har koplet to pc skjermer, 2 mus og 2 tastatur til min pc, funker egentlig ganske bra, men skulle gjerne hatt muligheten til å ha en musepeker for av musene, istedenfor at begge styrer samme peker så jeg og samboeren min kan drive i hver våres browser på hver våres skjerm:) Jeg har funnet et script til GlovePIE som egentlig funker akkurat slik jeg vil, men som trenger noen småjusteringer for å si det sånn:P Men jeg kan ikke en døyt om programmering så håper på at det er noen her som kunne hjulpet meg med det? Det som ikke er helt på topp er bl.a at i opera så vil den ikke reagere når jeg trykker på fanene og linkene. Når jeg trykker på start må jeg holde inne for så å føre musa oppover til f.eks min datamaskin, men jeg får ikke trykket der! Heller ikke på mine dokumenter eller noen andre ting. Det og at scrollen ikke funker er vel de tingene jeg mest ville fått fikset på Trykk her for å laste ned den GlovePIE versjonen jeg bruker Trykk her for å laste ned Scriptet jeg har(mouseparty) Mvh Olav B, G Lenke til kommentar
___ Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Er ikke sikker på om du i det hele tatt stilte noe spørsmål, men jeg la i hvertfall merke til en problemstilling, nemlig to mus i windows, med hver sin peker. Så vidt jeg vet, så går ikke dette an. Det går an å ha opptil flere mus koblet til PC-en men det blir uansett bare en peker, som man får krangle om. Etter å ha søkt litt på Google er vel konklusjonen min at flere enn en muspeker nok er umulig i tradisjonell forstand. Det finnes helt sikkert noen som har laget en eller annen obskur kvasi-løsning på dette problemet, men om denne vil være kompatibel med alt av programvare er jo veldig uvisst. Slik Windows er laget, så er det bare støtte for EN muspeker. Werner Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Stemmer det som Wernie sier. Siden dette ikke er noe Windows støtter så kommer du garantert til å få problemer... Siden du sier at du skal bruke den til å browse web så ville jeg heller kjøpt en billig bærbar til samboeren din. Får sikkert en grei surfemaskin til rundt 1.000 brukt. Evt. kan du installere Linux og prøve å få det til å virke der, men isåfall er du på feil forum. Lenke til kommentar
olavgb Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 Men jeg har jo fått det til så å si da. Med det scriptet jeg la ut som jeg bruker i GlovePIE så har jeg to forskjellige pekere. Der en mus styrer den ene, og den andre styrer den andre pekeren. Så jeg har som sagt egentlig fått det til, men trenger bare noen finjusteringer. Har funnet ut at det funker å klikke på faner og linker i internett explorer med den ekstra pekeren, så da kan jeg jo egentlig bruke den orginal musa(som funker akkurat som før, utenom scrollen) i opera, så få samboeren nøye seg med internett explorer på den andre skjermen Da står det bare igjen noen små justeringer som å fikse scrollen, det med start knappen, også har jeg lagt merke til at det er noen flere pekere oppe i venstre hjørne som bare er der, som jeg sikkert kunne kontrollert om jeg hadde koplet til flere mus. Kunne gjerne fått vekk de. Det er også et lite tall ved hver av de ekstra pekerene jeg gjerne kunne fått vekk. Men er altså ikke så mye jeg trenger lenger nå, bare sånne småpirk, men som kan være ganske så plagsomme til tider Om det er noen som kan denne typen programmering og kan hjelpe meg med dette hadde jeg blitt glad Mvh Olav B, G Lenke til kommentar
olavgb Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Ingen som kan slik programmering, og vil hjelpe meg? Mvh Olav B, G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå