Horge Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Innkjøp av ny skriver står på programmet for 2008, og selv om det neppe blir handlet inn noe før til høsten, så har jeg startet sonderingen av markedet nå. Ettersom prisene har falt ekstremt på det som tidligere var forbehold mellomstore kontorlandskap, så er det i den kategorien jeg sikter meg inn. Må ha: - Fargelaser - Nettverksport - Scanner m/arkmater (som kan lagre på nettverksområde) - Tosidig utskrift (aka dupleks) - Støtte for Windows server 2003 (og på sikt 2008) Kjekt å ha: - Stiftemaskin - Høy oppløsning på scanning og utskrift - Lave driftskostnader - Papirskuff for konvolutter etc - Enkel betjening via touchscreen - Lavt strømforbruk og støynivå ved idle Andre opplysninger: Forbruket står ikke på langt nær i stil med ytelsen på tiltenkt maskinvare, så kapasitet på gjennomsnittlig antall sider per måned er helt irrelevant. Det er egentlig minimalt med utskrifter som gjøres, men kommentarer om at jeg klarer meg med en blekkskriver og stiftemaskin er ikke det jeg er ute etter. Faks er absolutt ikke noe behov, jeg har ikke engang telefonlinje, men innser at man ikke kommer utenom dette på brorpartene av alternativene. Pris er ikke så veldig viktig, men helst under 10 og i hvert fall under 15 (og da snakker vi inkl mva). Er det noen som har erfaring med skrivere i denne klassen og som har innspill til hva man bør se etter, så er jeg takknemmelig for innspill. Hvis noen har erfaring med modellene jeg har listet opp, eller som har andre modeller som kan anbefales/frarådes, så er det selvfølgelig også veldig interessant. Er det eventuelt noen som vet om nye modeller som er på trappene? Eksempler på alternativer: - Canon i-SENSYS MF8180C - HP Officejet 9120/9130 - Dell 3115cn - Samsung CLX-3160FN - Lexmark X560n MFP - Prisguide-søk med relevante innstillinger (denne treffer sant nok litt dårlig, trolig fordi duplex kun er tilvalg på mange modeller) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå