Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimme Amica Quattro mopedbil

Anbefalte innlegg

Jeg har no fått tak i en Amica Quattro mopedbil men den går sakte!! kommer meg ikke opp bakken min en gang! Noen som har peiling? Noen som kan hjelpe meg å fått den til å gi litt mer krefter?! Vær så snill?! :innocent:

post-137509-1206395320_thumb.jpg

post-137509-1206395339_thumb.jpg

Endret av stian92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke så mye om motoren. Det er hvertfall bensin, 1 tennplugg, likt gear system som på en scooter, altså reim som strammes etter hvert som farten øker eller noe slikt. Skal prøve å få sett etter litt mer info på bilen i boken i morgen.

Bare glem det. Kjøp deg heller en ordentlig bil.

Er vel en grunn til at han kjører mopedbil, kanskje? :)

Forhør deg på mopedportalen.com. Jeg tror derimot ikke det er så lett å trimme disse røverne...

Nettopp er noen gode grunner for det ;)

For det første fikk jeg den gratis av en bekjent. vil bare ha meg et leketøy eg :p

Lenke til kommentar

selvfølgelig ikke, du får en bot og må bare vise bilen i original stand på biltilsynet.

Er det 4takt? slagvolum? forgasser? forhjulsdrift? automatgir?

post bilde av motoren.

edit: det du egentlig bør gjøre er å finne en motor som passer så du kan swappe. hvor mye har du å bruke på det? får gamle 600c mc motorer som du kan bruke giret fra også. da er det like greit å lage aksel med diff bak. aner ikke hvor mye arbeid du gidder å legge i det, men en sleeper i form av mopedbil med rør-ramme gsxr1000-motor med 6trins coilovers brembo bremser og slicks vært DRITFETT. :w00t: da kan du pisse på hva som helst :!:

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

Hadde ikke planer om å bytte om hele motoren. Bare gjøre noe her og der for å få den raskere..

bakhjulsdrift, bensin, 50ccm tror jeg, automatgear altså en slik reim som strammes etter hvert eller noe sånt. Tror det likner på slik som scootere har..

Lenke til kommentar
selvfølgelig ikke, du får en bot og må bare vise bilen i original stand på biltilsynet.

Er det 4takt? slagvolum? forgasser? forhjulsdrift? automatgir?

post bilde av motoren.

edit: det du egentlig bør gjøre er å finne en motor som passer så du kan swappe. hvor mye har du å bruke på det? får gamle 600c mc motorer som du kan bruke giret fra også. da er det like greit å lage aksel med diff bak. aner ikke hvor mye arbeid du gidder å legge i det, men en sleeper i form av mopedbil med rør-ramme gsxr1000-motor med 6trins coilovers brembo bremser og slicks vært DRITFETT. :w00t: da kan du pisse på hva som helst :!:

eller gjøre det enkelt å sette på en snøscooter motor ;)

Lenke til kommentar

hvorfor er det så mye enklere? da får han ikke manuell kasse heller?

det er nok ikke 50cc, selv om det heter mopedbil, det står i vognkortet. hvorfor jeg foreslår å bytte motoren er fordi det blir veldig vanskelig å få noe særlig effektøkning i en så stusselig og spe motor, dessuten vil det kreve mye jobb bare å få tilpassa noen deler som skal fungere bedre enn orignaldelene.

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

Nå som emnet er blitt tatt opp en del kan jeg jo bare bringe dette frem og;

Å trimme en mopedbil er jo, som OP sikkert vet, ulovlig.

Dette medfører jo, at om du blir tatt for det, er det sikkert en fin straff i vente. Ikke for å gi noen pekefingre her, men da er det helt klart informert. :)

Lenke til kommentar

Du kan jo begynne med og rense luftfilter , det har jeg erfart som en sinke på scooter vist det er tett eller skittent

Kjøp evt et luftfilter som gir bedre innsug ( sjekk diameter på røret til luftinntaket)

Finn ut om det er mulig og ta vekk noen plomberinger ( Eksosrør og motor)

Vist motoren ligner på scootermotorer , sjekk muligheten for og bytte vekter i variatoren som forandrer når scooteren/motoren skal gire.

Lenke til kommentar

Jeg husker å ha lest om en som laget en "kompressor" med et lastebilhorn han tok ut lyd-delen av og koblet pumpa rett på luftinntaket på mopeden. Dette kunne han slå av og på med en knapp på styret. Med innretningen aktivert brukte den halvannen liter på mila, men gøy var det nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...